• Anonym (Jenny)

    Hur har ni sex?

    Jag är nyfiken att höra hur era sexakter vanligtvis går till. Det är kanske inget man pratar om så ofta. Så nu funderar jag på hur andra gör när de har sex t ex en tisdag kväll. Hur gör ni?

    Jag skulle vilja veta:


    1. Hur långt förspel har ni? Vad gör ni då?
    2. Vilka ställningar brukar ni köra?
    3. Använder ni några hjälpmedel/sexleksaker?
    4. I vilken ordning får ni orgasm? Kommer ni alltid båda?
    5. Vad gör ni när ni "lyxar till det" och har mer tid?
    6. Berätta något annat som kan vara kul att veta.
    Jag kan ju börja och svara själv...
    1. Mycket kort förspel liggandes med ansiktet mot varandra. Vi smeker varandras kroppar med händerna.
    2. Liggandes ansikte mot varandra, missionären, jag rider framlänges ibland baklänges också och bakifrån (ståendes på alla fyra, men också liggandes).
    3. Nej.
    4. Jag får alltid komma först. Min kille väntar på mig. Nån gång ibland när det tar lång tid innan jag kommer får han svårt att komma för vi har hållit så länge. Nån gång ibland kommer inte jag för att jag känner mig stressad. Vi kör med avbrutet samlag som preventivmedel.
    5. Kör lite andra ställningar. Ibland någon annan plats än sängen.
    6. Jag och min kille har varit ihop i över 10 år. Har skönt, men rutinartat sex ca 2-3 ggr i veckan.
  • Svar på tråden Hur har ni sex?
  • Anonym (Jag)

    1 varierar, allt ifrån pang på till ca 30 min.

    2 missionären, bakifrån, ifrån sidan, jag rider, och lite blandat

    3 ibland

    4 oftast jag först, ibland han först. Alltid båda, jag brukar komma flera gånger.

    5 jag brukar "klä ut mig", typ Schoolgirl. Vi kör kanske lite rollspel osv

    6 vi har sex 3-5 grr i veckan för jag är gravid så jag är inte lika sugen. Jag älskade att suga innan jag blev gravid men just nu klarar jag inte det, jag älska att rida och köra bakifrån innan jag blev gravid men nu tycker jag han kommer inför djupt då :(

  • Anonym (ida)

    Tänder du på din kille efter 10 år? i alla mina förhållanden har jag börjat få ångest efter orgasm efter typ 2 år. Ibland bara efter några månader... Har alltid undrat varför... 


    Nu har jag vart med en kille i 1 år. Är så kär. Vill helst ha sex jämt. :)
    Men jag tror inte han är lika sexuell som jag. Han säger aldrig något..
    Vi börjar med att kyssas en stund. Båda är fortfarande lite tafatta och vet inte riktigt om den andra vill.. Men kysser vi med tungan är det "game on" 
    Han tarc mig alltid på rumpan när han vill. Jag är feg när det kommer till honom och vågar sällan ta honom på kuken direkt. Vi hånglar ett tag, sen så börjar han pilla mig i rumpan. Han vet att jag gillar det. Sedan går jag ned och suger av honom, det brukar få mig att tända till ordentligt. Har vi lite tid så sätter jag mig på honom och rider av honom. 
    Ibland sätter jag mig över hans ansikte, då slickar han mig överallt, inklusive analt. 


    När vi lyxar till det så har vi analsex. Det är nog bådas favorit. då börjar vi med 69 och så mjukar han upp mig ordentligt.

    Två gånger har jag fått sprutorgasm med honom. båda gångerna när jag blivit stimulerad analt + klitoris. en gång när han slickade mig och knullade mig analt med fingrarna, då sprutade jag i hans ansikte. :) 

  • 100kgpappa

    1. Väldigt olika, och vad definieras som förspel? Ibland inget alls, ibland bara om man räknar oralsex som förspel.

    2. Vanligast hon liggandes på mage, och jag ovanpå, men annars rida, bakifrån, skeden och missionären ibland.

    3. Ja, lite då och då. Rep, dildos, buttpluggs och piska.

    4. Olika. Ibland hon först, ibland jag först. Ibland kommer bara den ena, och ibland igen alls.

    5. Analsex, bondagelekar, fisting och har vi fixat barnvakt blir det gruppsex

    6. Varit ihop i 17 år, sex 1-3 ggr i veckan, väldigt olika från gång till gång.

  • Smecker

    1. Olika.

    2. Olika.

    3. Olika.

    4. Olika.

    5. Olika.

    6. Att dunka huvudet mot en vägg bränner 150 kalorier i timman.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Jenny)

    Tack för era svar! Intressant läsning (utom det sista)!

    Jo, jag tänder ganska bra på min kille fortfarande. Man får använda sin fantasi lite också. Men vi har en del områden kvar att utforska förstår jag på era svar.

    Hur gör ni för att tjejen ska komma när killen kommer först?

  • Anonym (Jag)

    Min kille får mig att komma efteråt om han kommer först. Genom att slicka eller ta på mig. Eller få har vi sex en gång till direkt efter han kommit så kommer jag:)

  • MrFlex
    1. Hur långt förspel har ni? Vad gör ni då?
    Det varierar. Ibland lång sensuell massage, ibland hångel och smek, ibland ganska pang på.

    2. Vilka ställningar brukar ni köra?
    Jag tycker att ställningar är överskattat:) Missionären för ögonkontakt och hångelmöjlighet. Bakifrån för lite hårdare sex och spanking. Skeden ibland för att det bara blev så:)

    3. Använder ni några hjälpmedel/sexleksaker?
    Ja. Oftast använder vi en klitorisvibrator som hjälpmedel då min fru inte kommer av penetration enbart. Har dock en ganska stor arsenal som omfattar dildos, fjärrstyrd trosvibrator, oljor, glidmedel, ögonbindel, spanking-paddel, olika vibratorer tex We-Vibe och magic wand.

    4. I vilken ordning får ni orgasm? Kommer ni alltid båda?
    Det varierar en del. Använder vi någon vibrator så ser jag till att vi kommer samtidigt. Kommer jag innan så ger jag henne orgasm via oralsex. Ibland låter jag henne komma en gång redan under förspelet.

    5. Vad gör ni när ni "lyxar till det" och har mer tid?
    Tänder doftljus och gör sovrummet mysigt med belysning. Lång sensuell massage som gradvis skiftar till sexuell massage. Jag är aktiv och hon är passiv. Ibland ögonbindel, fjäderlek, spanking, sexleksaker osv. Jag försöker ofta överraska min fru och försätta henne i ett tillstånd av ovisshet. Där hon inte riktigt vet vad som kommer hända.
    På senare tid har jag lyckats omvända min frus negativa inställning till analsex så det har blivit en hel del senaste månaden. Nästa steg är att försöka få henne att få andra typer av orgasmer än den traditionella klitorisorgasmen. Försöker få henne att komma via a-punk och g-punkt men inte lyckats fullt ut ännu. En av mina fantasier är att hon ska få en sk fontänorgasm.

    6. Berätta något annat som kan vara kul att veta.
    Försök att prata om sex med din partner. Det faller sig inte naturligt för vissa personer. Min fru har haft svårt att tala om sex, att uttrycka preferenser och önskemål så det har tagit lite tid att nå dit vi är nu. 
    Don't wait for it to happen, make it happen!
  • Anonym (K)

    1. Olika. Allt mellan fem minuter och en timme. Men varken hon eller jag är överdrivet förtjusta i släpiga långa förspel. Pang på så blir hon som kåtast nästan..

    Förspelet består mest av hångel. Ibland går jag ner på henne. Var tredje gång kanske.

    2. Några standardställningar som det varieras mellan. Missionären, bakifrån, skeden, hon ligger på mage.

    3. Nej.

    4. Jag kommer. Förut kunde jag hålla på ganska länge men nu kommer jag ganska fort. Får inte ut så mycket av att ha sex med henne och har egentligen ingen lust att hålla på i evigheter heller.

    Hon har jättesvårt att få orgasm och kommer inte av att jag slickar henne eller använder händerna. Enda sättet att få henne att komma är om hon ligger på rygg med benen rakt upp och jag tar henne riktigt hårt.

    Problemet är att det är ganska tungt efter en stund*, och man måste hålla på intensivt och hårt ett tag innan det går för henne. Ofta kan inte jag hålla mig tillräckligt länge..

    5. Vi har i princip bara sex på helger eller när vi är lediga. Men vi lyxar aldrig till det. Hon är lite för tråkig. Känner inte att det ger effekt eller att jag får så mycket tillbaka av att anstränga mig.

  • Anonym (K)

    6. Vad finns det mer att säga. Vi har varit tillsammans i fem år och är jämngamla. Sexlivet är riktigt tråkigt och har egentligen alltid varit det..

    *hon vill gärna att jag ska hålla i henne och lyfta upp hennes runpa, så att jag kommer in riktigt djup (och sen stöta hårt hårt). Medan hon mest bara ligger där och tar emot.

  • vargveum

    1. Hur långt förspel har ni? Vad gör ni då?

    Brukar mest vara instruktioner hur kvinnan skall vara beredd när jag kommer, annars mest pang på

    2. Vilka ställningar brukar ni köra?

    Missionären, doggy, alla varianter av oralt. Gillar också när kvinnan står upp så jag får fontänorgasmerna över mig

    3. Använder ni några hjälpmedel/sexleksaker?

    Ridspö, slev, bälte, dildos, analplugg, ögonbindel, rep, bondagetejp, anal beads

    4. I vilken ordning får ni orgasm? Kommer ni alltid båda?

    Nästan alltid kvinnan först. Kvinnan kommer alltid, allt från 5-30 gånger, jag 1-3, oftast 2. Enstaka gånger kommer jag inte.

    5. Vad gör ni när ni "lyxar till det" och har mer tid?

    Sover över, dricker vin och kollar film. Mer tid = lättare hinna med bondage, fistning och analtöjning.

    6. Berätta något annat som kan vara kul att veta

    Burj Khalifa är skithög, typ 800 meter

Svar på tråden Hur har ni sex?