• Humlan88

    Normandie eller Medelhavet? kluven

    Jag och min sambo är båda intresserade av andra världskriget,speciellt min sambo. Han har sedan han var 14 velat åka till Normandie och besöka Omaha Beach. Nu har vi hittat en bussresa dit med guidning och grejer.


    Grejen är dock att det är ganska mycket bussåkande, visserligen är väll landskapet säkert värt att titta på.


    Resan är 7 dagar, varav 3 dagar är i Normandie.


    Nu är frågan, är det värt de? Eller ska man ta en vanlig klassisk sol och badresa.


    Jag vet inte ens vad de brukar vara för väder i Frankrike.


    På ett sätt kan jag tycka de är lite för varmt för medelhavet mitt i sommaren. Men man får ju ut fler dagar.


    Båda står lite kluvna


     


    1: Ta en resa till Normandie och se något historiskt men inte så många dagar


    2: Ta en vanlig solresa, få garanterat sol men kanske inte så mycket mer.

  • Svar på tråden Normandie eller Medelhavet? kluven
  • Griseknoen35

    Ta resan till Normandie och stanna några extra dagar i någon stad i närheten? Alt hyra bil och resa omkring lite själva?

  • Humlan88

    Kan inte stanna några xtra dar eftersom de är paketresa, lär åka med bussen hem


    Griseknoen35 skrev 2016-05-02 22:13:15 följande:

    Ta resan till Normandie och stanna några extra dagar i någon stad i närheten? Alt hyra bil och resa omkring lite själva?


  • Griseknoen35
    Humlan88 skrev 2016-05-02 22:34:46 följande:

    Kan inte stanna några xtra dar eftersom de är paketresa, lär åka med bussen hem


    De brukar gå att prata med researrangören om att stanna, ni får ju dock ordna boende och hemresa själva då.
Svar på tråden Normandie eller Medelhavet? kluven