• Anonym (Gravid?)

    Gravid eller önsketänkande?

    Jag är helt oinsatt på vad allt gäller diverse gravidsymptom och liknande men har googlat och läst på som en tok för att bli lite klok på det hela.

    Jag och min sambo har det senaste året pratat mycket om framtiden och att eventuellt försöka få barn. Vi bestämde den 17 april att börja försöka bli med barn så den 19 april fick jag tid att ta bort kopparspiralen. Vi hade sex den 15 april.

    Den 3 april var första mensdag och mensen varade till den 9 april. Jag har absolut ingen koll på om/när jag har ägglossning men efter att googlat en del så borde den kanske varit där runt den 15 april? 

    Jag har varit väldigt "taggad" på att börja denna tillverkning och har köpt på mig ägglosningstest för att få lite koll. Min mens har under alla år med spiral fungerat som en klocka och alltid kommit som den ska. Beräknad mens var den 30 april och den har ännu inte kommit. 

    Nu börjar jag dels fundera på om det ens är möjligt att det skulle ha "tagit sig" när jag tog ut spiralen, min BM sa att beroende på sex och ägglossning så fanns den en chans? Jag funderar också på om jag lixom lurat min egna kropp för att tro att den är gravid? Kan man göra det? Jag vet att stress och oro kan skjuta på mensen, men det har aldrig hänt tidigare och visst har jag i perioder varit stressad både på jobb och i privatlivet.

    Jag har ömma bröst - jag brukar ha det innan mens, men jag har det fortfarande.
    Jag har inte haft någon mensverk som jag brukar ha, men där emot så känner jag av något i ljumsken på höger sida.
    Jag är hungrig jämt! Jag vaknar hungrig, har nog aldrig hänt innan.
    I helgen och i morse så har jag vaknat mellan 05-05:30 och mått lilla, men har försökt somnat om.

    Så till min fråga - är det bara ett önsketänk att jag skulle vara gravid och att jag på så sätt påverkar kroppen? Jag har beställt graviditetstest (de har inte kommit ännu) men vet heller inte riktigt när jag kan testa?

  • Svar på tråden Gravid eller önsketänkande?
  • Topcom

    Det kan ha tagit sig, har du testat dig? Jag tog ut min spiral en onsdag och blev gravid på måndag veckan efter

  • Anonym (Gravid?)
    Tack för svar!

    Har inte testat ännu eftersom att testen inte kommit men kommer förhoppningsvis i dag.

    Tycker bara det känns så "konstigt" om testet nu visar positivt att det skulle kunna gå till så, men de är den enda förklaringen i så fall :)
Svar på tråden Gravid eller önsketänkande?