• Anonym (fläskarn)

    Pms och mat, det är som ett skämt

    Okej jag vet att det är vanligt men känns som typ ingen annan har det såhär illa. Jag måste äta frukost, mellanmål, mellanmål, lunch, mellanmål, snacks, middag, mellanmål, kvällsmat och allt måste vara fett, kolhydratrikt och mycket. Det är jobbigt och DYRT och kroppen sväller nåt enormt. Sen är det plötsligt över och jag äter nyttigt en-två ggr om dagen och allt är som vanligt. Nån mer som har det såhär? När hag var yngre var det inte så, då blev jag bara en.jävla hagga med dödslängtan en vecka i månaden. Nu är jag lite lättstressad kanske på sin höjd. Kanske äter jag mina känslor numera?

  • Svar på tråden Pms och mat, det är som ett skämt
  • Iowhannah

    Jag känner igen mig i det du skriver. När jag var yngre var det mycket mer känslor inblandade i pms:en, nu tycks jag nästan döva dem med skräpmat. Som tur är så håller det sig bara i ett par dagar, men jag mår aldrig direkt bra av det. Blir svullen och illamående. Och sur på mig själv eftersom jag försöker tona till kroppen efter graviditet.

    Det kanske är nåt som kommer med åldern. Hur gammal är du? Själv är jag 29, men tyvärr minns jag inte hur länge det har varit så här.

  • Anonym (H)

    BED - Binge Eating Disorder

    Hetsätningsätstörning?

    Väldigt svårt att få hjälp och många känner inte till det eller rätt behandling för det :/

  • Iowhannah
    Anonym (H) skrev 2016-05-03 10:42:11 följande:

    BED - Binge Eating Disorder

    Hetsätningsätstörning?

    Väldigt svårt att få hjälp och många känner inte till det eller rätt behandling för det :/


    Fast vi pratar om ett par dagar i månaden, och enbart i samband med pms. Måste vara nåt hormonellt.
  • Anonym (fläskarn)
    Iowhannah skrev 2016-05-03 10:31:04 följande:

    Jag känner igen mig i det du skriver. När jag var yngre var det mycket mer känslor inblandade i pms:en, nu tycks jag nästan döva dem med skräpmat. Som tur är så håller det sig bara i ett par dagar, men jag mår aldrig direkt bra av det. Blir svullen och illamående. Och sur på mig själv eftersom jag försöker tona till kroppen efter graviditet.

    Det kanske är nåt som kommer med åldern. Hur gammal är du? Själv är jag 29, men tyvärr minns jag inte hur länge det har varit så här.


    Åh jag blir också sur på mig själv att jag måste äta så mycket men det går inte att INTE göra det. Idag kunde jag inte äta på fyra timmar och blev yr och illamående och kände en enorm hunger vilket jag rimligtvis inte borde gjort.

    Jag är 27, känns som de e nåt med ämnesomsättningen kanske eftersom den sägs ju bli sämre efter 25 eller vad det nu är? Och hormoner, jävla hormoner.
Svar på tråden Pms och mat, det är som ett skämt