• Anonym (Master)

    Swedbank Mastercard

    Tänkte kolla med er som har Swedbank mastercard, eller mastercard i allmänt, hur går betalningen för kortet till? Dras det månadsvis eller varje år? Vill skaffa mig ett mastercard men ekonomin är väldigt taskig för tillfället, men är ändå lite nyfiken på om man betalar varje månad för bankkortet eller dras hela summan istället per år?

  • Svar på tråden Swedbank Mastercard
  • Nyfikna72

    Finns nog ingent kort överhuvudtaget man betalar på årsvis så den varianten kan du glömma iallafall. Det vanligaste är ju ett betalkort som det dras på automatiskt vid varje köp. Sen finns det ju kreditkort och de betalar man vanligtvis varje löpande månad.

  • Nyfikna72

    Sen får du ju komma ihåg att ett kort med kredit sällan är en lösning för dålig ekonomi. Har man dåligt en månad så blir det troligtvis lika framöver och vips har man maxat sin krwdit och har lika dåligt ställt igen plus att man får stå och betala ränta på en skuld som kanske aldrig minskar.

  • Anonym (Kreditkort)

    Jag har ett Swedbank Mastercard med kredit och det kommer faktura varje månad och jag väljer hur mycket jag vill betala, minst 150:- resten av krediten betalar man ränta på.

  • Anonym (betalkort)

    Mastercard faktureras varje månad. Men en ganska hög ränta om du inte använder den som betalkort (betalar allt månaden efter)

  • Anonym (Master)
    Anonym (betalkort) skrev 2016-05-03 12:52:24 följande:

    Mastercard faktureras varje månad. Men en ganska hög ränta om du inte använder den som betalkort (betalar allt månaden efter)


    Hur menar du?

    På Swedbanks egna sida står att att bankkortet mastercard kostar 250kr per år, delar man upp det på 12 månader så blir det 21kr per månad alltså. Eller är det något jag missat?
  • Sina06

    Ska du ha ett Mastercard med kredit görs en kreditupplysning.

    Jag har Mastercard utan kredit.

  • Anonym (betalkort)
    Anonym (Master) skrev 2016-05-03 12:56:04 följande:
    Hur menar du?

    På Swedbanks egna sida står att att bankkortet mastercard kostar 250kr per år, delar man upp det på 12 månader så blir det 21kr per månad alltså. Eller är det något jag missat?
    Det du pratar om är avgiften för att överhuvudtaget ha kortet. För varje köp du gör betalar du ränta som på vilken annan kredit eller lån som helst. Jag TROR mitt har en ränta på 11%. Men jag betalar alla köp månaden efter jag använt kortet så jag betalar ingen ränta. Dessutom tillkommer ofta en avgift på 25-45 kr för varje fakturering..
  • Anonym (betalkort)
    Anonym (Master) skrev 2016-05-03 12:56:04 följande:
    Hur menar du?

    På Swedbanks egna sida står att att bankkortet mastercard kostar 250kr per år, delar man upp det på 12 månader så blir det 21kr per månad alltså. Eller är det något jag missat?
    Men om du inte ska ha kredit på kortet så kostar det enbart avgiften 250 kr. Jag kanske missuppfattade dig. Trodde du skulle ha kredit på kortet. Det är DÄR ränta tillkommer när man handlar.
  • Bestemor

    Jag har mastercard betalkort. Beloppet dras oftast direkt, fast det händer att det dras först efter några dagar.

    För mig dras 62.50 kr varje kvartal.

Svar på tråden Swedbank Mastercard