• soproi

    Är detta ett posititvt test?

    Jag hat tester från testlagret, och på deras hemsida står det "om teststrecket syns med blotta ögat och är färgat i en rosa / röd / lila färgnyans finns hCG i din urin och du är sannolikt gravid". Det står också att ett s.k. "spöksträck" är gråaktigt. Vet inte hur jag ska tolka detta... Mensen skulle kommit i fredags, det är tisdag nu. Vad tror ni?
  • Svar på tråden Är detta ett posititvt test?
  • Linnis92

    Ser absolut två sträck, så skulle tolka det som positivt! Vänta några dagar och ta ert nytt så borde de blivit tydligare :)

  • Anonym (well)

    man kan med god vilja ana två streck förutsatt att du inte väntat för länge, falska positiva streck kan ju uppkomma i efterhand: är det inom 10 min man ska titta?

  • soproi
    Anonym (well) skrev 2016-05-03 15:11:20 följande:

    man kan med god vilja ana två streck förutsatt att du inte väntat för länge, falska positiva streck kan ju uppkomma i efterhand: är det inom 10 min man ska titta?


    Ja, man ska läsa av mellan 5-10 minuter, varken före eller efter. Bilden är tagen inom den tidsramen.
  • Utflykt i verkligheten

    Det finns helt klart 2 streck där! Håller tummarna för att du får starkare resultat de närmaste dagarna. Fast det bästa är kanske ett digitalt test? Kan vara värt att slippa fundera?

Svar på tråden Är detta ett posititvt test?