• Anonym (J)

    Spottings eller mens??

    Enligt min mensapp så ska jag ha min mens om 4 dagar. Igår fick jag som bruna flytningar men det var ändå så pass mycket att jag behövde tampong. Idag så är blodet mörkrött men det är mycket mindre än mens... Kan det vara så att min mens helt enkelt kommit tidigare? Brukar ha ganska oregelbunden mens, det är på sistone jag börjat kartlägga den.

    Läste någonstans att spottings är ljusröda..? Känner mig förvirrad nu. Vet inte om jag har mens eller inte liksom. Har för övrigt känt av pms de tre senaste dagarna.

  • Svar på tråden Spottings eller mens??
  • Pimpinellan

    Spottings kan ha alla färger utom riktigt rött och mycket för då är det mens istället. Spottings räknas inte som mens utan första mensdagen är den dag man har röda mer rikliga blödningar.

  • Anonym (J)
    Pimpinellan skrev 2016-05-03 18:05:52 följande:

    Spottings kan ha alla färger utom riktigt rött och mycket för då är det mens istället. Spottings räknas inte som mens utan första mensdagen är den dag man har röda mer rikliga blödningar.


    Men vad är det då jag har? Mens eller spottings? Behövde ju ändå använda tampong. Men får kanske avvakta tills imorgon och se om det ökar, isf är det väl mens. Men om det inte är ökar är det spottings?
  • Pimpinellan
    Anonym (J) skrev 2016-05-03 18:32:56 följande:
    Men vad är det då jag har? Mens eller spottings? Behövde ju ändå använda tampong. Men får kanske avvakta tills imorgon och se om det ökar, isf är det väl mens. Men om det inte är ökar är det spottings?
    Brunt= alltid spottings. Så började min mens alltid på den tiden det begav sig. Dagen efter satte mensen igång. Men ibland kan man få såna spottings som gravid också så du får avvakta och se.
  • Anonym (J)
    Pimpinellan skrev 2016-05-03 18:42:18 följande:

    Brunt= alltid spottings. Så började min mens alltid på den tiden det begav sig. Dagen efter satte mensen igång. Men ibland kan man få såna spottings som gravid också så du får avvakta och se.


    Okej tack :) det ser brunt ut på papper men på tanpongen är det mörkrött också... Suck. Men antar att det är spottings då. Tack för hjälpen :)

    För mig brukar dock mensen börja på så sätt att jag börjar blöda mkt på en gång, så är lite förvirrad
  • Anonym (Kestine?)

    Jag kan bli oregelbunden och få mellanblödningar av en del allergitabletter, typ kestine.

    Tänkte ifall du äter/åt något sådant.

  • Anonym (J)
    Anonym (Kestine?) skrev 2016-07-20 00:52:09 följande:

    Jag kan bli oregelbunden och få mellanblödningar av en del allergitabletter, typ kestine.

    Tänkte ifall du äter/åt något sådant.


    Tack för ditt svar! Nej jag äter inte det. Däremot äter jag antidepressiva...

    Men har fått reda på att jag har pcos nu så det är nog därför.
  • Anonym (Kestine?)

    Ah. Skönt att få svar gissar jag. Men ja. Olika mediciner har nog mer biverkningar än man tänker på.

  • Anonym (J)
    Anonym (Kestine?) skrev 2016-07-20 15:44:05 följande:

    Ah. Skönt att få svar gissar jag. Men ja. Olika mediciner har nog mer biverkningar än man tänker på.


    Skönt men också jobbigt :( tack för ditt svar
  • Anonym (Kestine?)

    Ja. Det förstår jag ju. Att det är jobbigt med. Men tänkte att det var skönt att få veta vad det beror på.

    Hoppas att du får må bra och så hur som helst och önskar dig all lycka i framtiden!

    Kram

Svar på tråden Spottings eller mens??