• Anonym (TS)

    Psykiska besvär på grund av längden.

    188 cm lång man, för att kort beskriva det så har jag psykiska besvär på grund av min längd. Jag är liksom till och med mycket längre än en lång tjej.. För mig är en lång tjej kort. Vikten är inte problemet heller då jag är av normalvikt. Jag önskar jag var typ 180 cm och normal.. 

  • Svar på tråden Psykiska besvär på grund av längden.
  • anonimus

    Oj, tycker verkligen inte du är så lång. Är själv 1,75 m lång och med klackskor blir det minst 5 cm extra. Tycker själv att alla män kring 1,80 m är för korta! Du är lagom lång tycker jag.

  • Anonym (???)

    188 är väl inte så långt?! Det är ju knappt att du når upp till fotomodell-längd...? Min man är lika lång och det är inget vi tycker är udda på något sätt. Min bror och många andra jag känner är längre och det ses väl i allmänhet som positivt. Förstår inte vart du vill komma med detta. Mår du psykiskt dåligt så är det väl knappast pga att du är av normallängd?

  • Anonym (Hupp)

    Min sambo är 192cm, dvs nästan 30cm längre än jag. Inga som helst problem. Är det så att du vill ha en tjej som är längre än du?Om inte: Hitta inte på ett problem som inte existerar!

  • Anonym (Lagom)

    Du är ju alldeles lagom lång. Snyggt! Själv är jag 183 och är kvinna och det är långt!!

  • Anonym (Kort)

    Du är ju normal! Om du sagt över 2 meter hade jag förstått dig, men det vimlar ju av långa tjejer tycker jag som bara är 163. Klart det finns nån som vill ha dig! Glad Har en bekant som är 199 och han har varit gift i snart 30 år. Hon är väl runt 175 kan jag tänka mig.

  • Anonym (Bullen)

    Det är svårt när man är obekväm i sin kropp och längd är kanske något av det svåraste att förlika sig med eftersom den inte går att förändra. Det som går att förändra är sin inställning, att jobba mot acceptans,

    Jag vet inte om det hjälper att tänka på, men du har vad som av många skulle ses som en attraktiv längd av både män och kvinnor. Det förtar inte känslan du bär på, men det kan trösta att tänka att du inte framstår som för lång i andras ögon. Jag antar också att du inte är lika kritisk mot andra som mot dig själv.

    Jag lyssnade på Humorhimlen i P3 för någon dag sedan där de vände på "Du ska älska din nästa så som du älskar dig själv" så att det blev "Du ska älska dig själv så som du älskar din nästa" eftersom vi ofta är hårda mot oss själva på ett sätt som vi inte är mot andra.

    Jag känner mig lite falsk som skriver det här, eftersom jag själv hatar min kropp och har ätstörningar, men jag menar ändå att det är så man måste försöka tänka. Vara lite snäll mot sig själv.

  • EnGladPingvin

    Men snälla du, det är väl inte så långt för en man? Sträck på ryggen! Det är stiligt! Mina bröder är alla över 190 och det har aldrig varit ett problem, tvärtom. Min man är 183 cm, vilket nog är det kortaste jag varit tillsammans med. Längden är inte så viktig och det finns alla preferenser, men självklart tycker jag det är stiligt med långa karlar.

  • IsDimma

    Du är precis i gränslandet till för kort enligt mig
    Jag är själv 175 cm och vill ha en man som är minst lika lång som dig och gärna en dm längre också. Min sambo är bara 182 cm och han är i mina ögon egentligen för kort. Men det får gå ändå. Fast jag väljer bort höga klackar pga hans längd.

Svar på tråden Psykiska besvär på grund av längden.