• Anonym (kluventilltusen)

    vad ska man göra när man inte kan bestämma sig för ett till barn eller inte?

    Det häe upptar hela min tankeverksamhet och jag kan inte koncentrera mig på nåt. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig. Vi har redan 2 barn 6 år och 11.5 år. Längtar efter bäbis igen men är livrädd att det ska vara mitt livs misstag. Tänk om jag inte orkar har fibromyalgi åxå. Tänk om det bara är så att jag längtar tillbaka till tiden när jag var mammaledig med barnen. Jag vill inte leva i kaos och när jag tänker på att jag ska ha 3 stora barn känns det ansolut inte lika lockande. Men när jag tänker på en liten nyfödd bebis vill jag bara gråta av längtan. Hur vet man vad man vill? Hur vet man vad som är rätt beslut? Maken säger att han är nöjd med 2 men ställer upp om jag vill.

  • Svar på tråden vad ska man göra när man inte kan bestämma sig för ett till barn eller inte?
  • Tom Araya
    Anonym (kluventilltusen) skrev 2016-05-03 20:50:08 följande:

    Det häe upptar hela min tankeverksamhet och jag kan inte koncentrera mig på nåt. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig. Vi har redan 2 barn 6 år och 11.5 år. Längtar efter bäbis igen men är livrädd att det ska vara mitt livs misstag. Tänk om jag inte orkar har fibromyalgi åxå. Tänk om det bara är så att jag längtar tillbaka till tiden när jag var mammaledig med barnen. Jag vill inte leva i kaos och när jag tänker på att jag ska ha 3 stora barn känns det ansolut inte lika lockande. Men när jag tänker på en liten nyfödd bebis vill jag bara gråta av längtan. Hur vet man vad man vill? Hur vet man vad som är rätt beslut? Maken säger att han är nöjd med 2 men ställer upp om jag vill.


    Om det är en bebis du längtar efter och inte ett tredje barn med allt vad det innebär under hela barnets uppväxt så ska du inte skaffa fler barn för de går inte att beställa i en modell som stannar vid bebisstadiet.

    Som svar på frågan i rubriken så är "inte bestämt mig"= NEJ, det borde vara ganska uppebart enligt allt sunt förnuft.
  • Carambolan

    Överväg ett husdjur att gosa och gulla med istället.

  • Anonym (Anna)
    Tom Araya skrev 2016-05-03 21:29:22 följande:
    Om det är en bebis du längtar efter och inte ett tredje barn med allt vad det innebär under hela barnets uppväxt så ska du inte skaffa fler barn för de går inte att beställa i en modell som stannar vid bebisstadiet.

    Som svar på frågan i rubriken så är "inte bestämt mig"= NEJ, det borde vara ganska uppebart enligt allt sunt förnuft.
  • Anonym (Förstår dig.)

    Jag tänker lite som du. Vill jag eller inte försöka medlem nummer tre och maken säger att jag får bestämma. Jag tror jag vet att det handlar om småbarnstiden. Jag vill få göra om det här med bebis, liten och flesta tiden igen. Kan se mig fram till att trean är kanske fyra-fem år. Sedan vill jag absolut senast stanna tiden. Tror verkligen inte att jag skulle ångra ett till barn men samtidigt så lockas jag inte heller av tanken på tre tonåringar hemma. Det gör att jag inser att det är bebisen, förberedelserna och kläder upp till strl 90 max och fina barnvagnar som lockar och den tiden är alldeles för kort för att skaffa en till haha. Men ändå är det svårt och jag är så rädd att jag ska ångra mig när det är försent (när jag är för gammal, vilket är snart). Jag försöker vara nöjd och se fördelarna med att ha de två fina barnen vi har nu. Tycker redan det är svårt ibland att räcka till och finnas där för båda med träningar och kompisar, lek och annat. Det är bra som det är, men längtan kommer nog alltid finnas där.

  • Anonym (kluventilltusen)

    Anonym precis så är det för mig!

  • Anonym (kluventilltusen)
    Tom Araya skrev 2016-05-03 21:29:22 följande:

    Om det är en bebis du längtar efter och inte ett tredje barn med allt vad det innebär under hela barnets uppväxt så ska du inte skaffa fler barn för de går inte att beställa i en modell som stannar vid bebisstadiet.

    Som svar på frågan i rubriken så är "inte bestämt mig"= NEJ, det borde vara ganska uppebart enligt allt sunt förnuft.


    Fast näe jag skaffade mina två barn så var det ju knappast så att det var en finnig tonåring som jag längtade efter att få ha i min famn???? Men nu när dom vuxit upp så skulle jag ju aldrig för nåt i världen ångra dem.

    Är det inte lite så att kär folk har barnlängtan så är det inte en tonåring de längtar efter?????
  • Anonym (kluventilltusen)

    Jag vill inte ha nåt till husdjur Tanken på att få uppleva det där första leendet. Första orden. Första stegen. Leka i lekparker. Det gör att jag blir galen av längtan. Men det är som ni säger inte så att jag längtar efter att ha 3 tonåringar hemma. Men nu är ju våra barn redan 6 och 11 så dom lär ju säker ha flyttat hemifrån innan en ev tredje blir tonåring.

Svar på tråden vad ska man göra när man inte kan bestämma sig för ett till barn eller inte?