• Lilioan

    Hur ska jag göra?

    Jag och min sambo har snart varit tillsammans i 2 år och jag längtar så efter att skaffa barn. Kan komma på å tänka på roliga sätt att berätta för familj och hur det skulle vara att vara gravid osv.

    Men min tänker inte på framtiden vidare mycket. Han tänker mest på en närmare framtid som semester i år och nästa, var vi ska resa men inget om barn vad han har sagt.

    Innan vi flyttade ihop kunde han prata om barn och visade att han ville ha. Men nu vet jag inte jag tog upp det för ett år sen å då var det mer att om vi fortfarande har det bra om 5 år + så vill han. Jag är nog lite mer "stressad" och vill tidigare men tyckte att han hade bra poäng plus att jag ska börja plugga.

    Men jag driver mig till vansinne med denna längtan. Vågar inte riktigt ta upp det igen är väl för rädd för vad han ska säga men är också väldigt rädd för att han om 5 år inte vill ha barn.

    Hur ska jag lugna mina tankar?

  • Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • Karpalo

    Nu vet jag inte hur gamla ni är, men två är är inte så himla lång tid att ha varit tillsammans enligt mig.

  • Lilioan2

    Håller med dig och jag vill inte ha barn än på sätt å vis. Men jag blir galen av att längta och drömma. Det kan få mig att känna mig riktigt nere när andra runt omkring ska ha barn. Hade varit så skönt om jag kunde släppa det och njuta av vårt liv vi har nu där vi kan göra vad vi vill.

    Jag är bara 25 och han 32 så jag är ju inte lastgammal :p vi har även ett hus med mycke renovering så att skaffa barn nu är inte klokt.

  • Vinterliljan

    Att ha varit tillsammans i 2 år anser inte jag är tillräckligt länge för att skaffa barn på. Jag och sambon hade varit tillsammans i 5 år. Vi träffades visserligen i ung ålder. Jag var 17 och han 22 år. Jag fick våran första dotter när jag var 22. Nu har vi varit tillsammans i snart 11 år och väntar nu även andra barnet.

    Lugn! Ni hinner skaffa barn.. Ni är unga.. Och ni har inte varit tillsammans så jättelänge. Njut av varandra nu istället och låt barn komma naturligt senare.

Svar på tråden Hur ska jag göra?