• Anonym (Sanna)

    Jag har gjort två aborter, fråga mig vad du vill

    Som rubriken lyder, fråga på! :)

  • Svar på tråden Jag har gjort två aborter, fråga mig vad du vill
  • Anonym (G)

    Tur vi har så bra möjlighet till säker och laglig abort i sverige!

    Hoppas du/ni gör så många/få aborter ni vill/måste.

    Jag har gjort 1 abort, bästa beslutet i mitt liv

    Min syster har gjort 2 aborter, stöttat henne genom båda.

  • Långbenopluto
    Anonym (G) skrev 2016-05-04 09:33:24 följande:
    Tur vi har så bra möjlighet till säker och laglig abort i sverige!
    Hoppas du/ni gör så många/få aborter ni vill/måste.

    Jag har gjort 1 abort, bästa beslutet i mitt liv
    Min syster har gjort 2 aborter, stöttat henne genom båda.
    Jag blir så lättad när jag ser att det finns så många troll på familjeliv
  • Anonym (Film)

    Jag har också gjort två aborter och tycker inte att det är något exceptionellt med det Använde dessutom p-medel båda gångerna, p-ring ena gången och kondom den andra (som måste ha spruckit utan att vi såg det). Det var 15 år mellan båda dessa ggr.

    Många kvinnor får även göra abort pga MA (dvs avstannad graviditet som inte stöts ut av kroppen), samma procedur där. Så, ja, jag känner åtskilliga som har fått göra 2 aborter pga detta.

    Hur gick det till i ditt fall?

  • Tess1990
    Snövits skrev 2016-05-04 09:42:24 följande:

    Jag blir så lättad när jag ser att det finns så många troll på familjeliv


    Troll?

    Tog bort anonymiteten så kan du själv se att jag knappast är ett troll.
  • Tess1990
    Dr Nail skrev 2016-05-04 09:48:39 följande:

    Hört talas om kondomer?


    Kondomer kan spricka (även rätt använda) och dagen efter piller funkar inte alltid och alla får inte heller ta det

    Dessutom kan graviditeten vara planerad men ändå av någon anledning sluta i abort.
  • Mammatilljesperochkevin06

    Jag har åxå gjort abort men är inte glad över det idag hade jag aldrig kunnat göra det men för 7år sen var det rätta eller jag blev tvingad till det vilket jag ändå är glad över idag för jag lämnade den mannen och har träffat mitt livskärlek och längtar till vi blir gravida

  • Anonym (Film)
    Dr Nail skrev 2016-05-04 09:48:39 följande:

    Hört talas om kondomer?


    Tycker att du ska läsa på om Pearl Index. Där har du antal graviditeter på 100 kvinnor som använder ett visst p-medel under ett år. Det går således att bli gravid trots p-medel som används korrekt.
  • Dr Nail
    Anonym (Film) skrev 2016-05-04 12:43:57 följande:

    Tycker att du ska läsa på om Pearl Index. Där har du antal graviditeter på 100 kvinnor som använder ett visst p-medel under ett år. Det går således att bli gravid trots p-medel som används korrekt.


    Jag vet allt det där. Jag har.....erfarenheter.
  • Anonym (Film)
    Dr Nail skrev 2016-05-04 12:53:12 följande:
    Jag vet allt det där. Jag har.....erfarenheter.
    Vad är det för erfarenheter då? Och om du nu vet allt detta, hur kommer det sig att du ändå uttrycker dig på det där viset som du gör?

    Sedan är det dessutom väldigt vanligt med MA/Missed Abortion och att man därför måste göra abort. Är du medveten om det också?
  • Anonym (Sanna)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-05-04 09:26:10 följande:

    Vad är det roliga med det???


    Vad som är roligt med att göra abort?
  • Anonym (Sanna)
    Snövits skrev 2016-05-04 09:26:47 följande:

    Varför har du gjort så många aborter?


    Tycker inte att två st är många men som svar på din fråga så gjorde jag det pga minipiller som inte funkade speciellt bra på mig iochmed att jag blev gravid :)
  • Anonym (Sanna)
    Dr Nail skrev 2016-05-04 09:48:39 följande:

    Hört talas om kondomer?


    I ett förhållande använder tjejer ganska ofta andra preventivmedel som p-piller, spiraler osv men ja jag har hört talas om kondomer, använde sånna när jag var singel! :)
  • london
    Anonym (Film) skrev 2016-05-04 14:19:21 följande:
    Vad är det för erfarenheter då? Och om du nu vet allt detta, hur kommer det sig att du ändå uttrycker dig på det där viset som du gör?

    Sedan är det dessutom väldigt vanligt med MA/Missed Abortion och att man därför måste göra abort. Är du medveten om det också?
    Det går inte att jämföra MA med en vanlig abort. MA är ett naturligt misfall medan det är en aktiv handling för att framkalla ett missfall (och i alla fall dör inte fostret i livmodern utan utanför kvinnans kropp) när man syftar till en abort.
  • Anonym (Film)
    london skrev 2016-05-04 16:56:30 följande:
    Det går inte att jämföra MA med en vanlig abort. MA är ett naturligt misfall medan det är en aktiv handling för att framkalla ett missfall (och i alla fall dör inte fostret i livmodern utan utanför kvinnans kropp) när man syftar till en abort.
    MA måste man likväl ta abortpiller och genomgå en skrapning för, så visst går det att jämföra. Proceduren är likadan, även om inte syftet är det.
  • london
    Anonym (Film) skrev 2016-05-04 17:02:07 följande:
    MA måste man likväl ta abortpiller och genomgå en skrapning för, så visst går det att jämföra. Proceduren är likadan, även om inte syftet är det.
    Proceduren må vara likadan men i dagligt tal är abort så som jag beskrev det och det är knappast vanligt att referera till MA som en abort. Man får tänka på hur man uttrycker sig så att det inte blir missförstånd och skilja på äpplen och päron.
  • Anonym (G)

    Många aborter är inte för att man "vill" utan för att man måste

    Sjukdom/missbildning hos fostret och/eller sjukdom hos den gravida

    Eller så bara är det beslutet det bästa i den situationen, men även om man bara gör det för att, så har man i sverige full rätt att göra det, slutresultatet blir samma oavsett anledningen.

  • Dr Nail
    Anonym (Film) skrev 2016-05-04 14:19:21 följande:

    Vad är det för erfarenheter då? Och om du nu vet allt detta, hur kommer det sig att du ändå uttrycker dig på det där viset som du gör?

    Sedan är det dessutom väldigt vanligt med MA/Missed Abortion och att man därför måste göra abort. Är du medveten om det också?


    Man fick fråga vad man ville, eller hur. Jag gjorde exakt det: ställde en fråga jag hade lust med att ställa.

    :)
Svar på tråden Jag har gjort två aborter, fråga mig vad du vill