• Anders00

    Kostymköp

    Tjena är en grabb på 15 år och går sista månaden i grundskolan. Och givetvis som många andra så brukar man klä upp sig fint jag hade tänkt mig att ha en snygg vanlig Kavaj ett par snygga byxor. Jag har kollat runt lite på nätet vart man kan köpa kostymer men jag är rädd att det inte kommer passa eftersom det är något som många fullvuxna män oftast använder. Jag är 1.76 ca. Har inte alla pengar heller att lägga totallt max 2000:- . Då kommer jag till frågan vart jag kan köpa detta vilken butik osv? Tack på förhand ! 

  • Svar på tråden Kostymköp
  • Frigående Fru

    Känner du att du måste ha full kostym? Skulle ett par shysst jeans och en kavaj funka? Har du ett par shyssta jeans, helst mörka och hela? Annars kanske ett par svarta chinos finns? 

    Isåfall, skippa Dressman, de är dyra och har dålig passform och kvalité. Gå till Best of Brands, MQ eller liknande. Be om hjälp, säg att du har 2000kr och behöver en snygg kavaj och kanske en shysst skjota att ha under. Är inte kostym ett krav så tycker iaf jag att en snygg kavaj, vit skjota och jeans är både snyggare och mer uppklätt än en illasittande kostym.

  • katrinp

    Fick en bra kostym till mannen med riktigt snygg passform, dessutom uppsydd då min man är lite kort. Mycket bra bemötande! Bästa jag träffat på till ett hyggligt pris i jämförelse med de andra jag köpt kostym av. Det är värt att kolla.

  • Carambolan

    Håller med Frigående Fru. Schyssta jeans eller chinos och en snygg kavaj till, så har du kläder du kommer hinna använda betydligt oftare än 2-3 gånger innan du vuxit ur dem :)

Svar på tråden Kostymköp