• Junjun

    Hinnsvepningen på omogen livmodertapp

    Hej!

    Jag är i vecka 39 och har fått två hinnsvepningar nu på omogen livmoderhals/livmodertapp.

    Jag har börjat blöda efter varje gång men det har inte blivit mer sammandragningar/ förvärkar eller börjat mogna mer, tyvärr.

    Jag ska få en tredje hinnsvepning i morgon.

    Och

    Undrar nu om någon härinne har erfarenhet av hinnsvepning och hur många gånger tog det för er innan det började hända grejer med livmodertappen eller att förlossningen startade??

  • Svar på tråden Hinnsvepningen på omogen livmodertapp
  • Callo

    Var hos min BM igår. Hon gör inte hinnsvepning om tappen inte är mogen. Hon säger att det inte är lönt, bara obehagligt för mig då. Enligt henne måste man vara öppen, helt öppen för att det ska kunna funka. Alltså du kan vara lite öppen så att ett finger går in en bit, men måste vara det helt för att hon ska komma åt.

    Ska eventuellt göra på tis då det är närmast tid efter bf.

  • Junjun
    Callo skrev 2016-05-04 23:03:33 följande:

    Var hos min BM igår. Hon gör inte hinnsvepning om tappen inte är mogen. Hon säger att det inte är lönt, bara obehagligt för mig då. Enligt henne måste man vara öppen, helt öppen för att det ska kunna funka. Alltså du kan vara lite öppen så att ett finger går in en bit, men måste vara det helt för att hon ska komma åt.

    Ska eventuellt göra på tis då det är närmast tid efter bf.


    Okey, tack för svar.

    Det är min läkare på mvc som gjort hinnsvepningarna på mig. Tror jag varit så öppen så hon fått in ett finger och rört runt.

    Det har inte gjort ont eller varit obehagligt.

    Men tyvärr tror jag inte heller att det har gjort nån "nytta".

    Men jag hoppas hoppas att det har fått min tapp att börja mogna lite för jag sätts i gång på måndag oavsett...
Svar på tråden Hinnsvepningen på omogen livmodertapp