• Toooldas

    Anorexi. Svimmade på jobbet..

    Okej, lång historia kort.. har haft ätstörningar de senaste 11 åren från och till, fick hjälp blev bättre föll tillbaka och började tillslut skära mig för att slippa ångesten och folks reaktioner men det hjälpte knappast. Nu är jag där att jag skär mig och svälter mig.. Har klippkort på akuten och vägrar bli inlagd för ja jag vet att jag är sjuk och kan hjälpa mig själv..Men i förrgår hände det som jag har varit rädd för en tid.. jag trillade ihop på jobbet, svimmade med andra ord och nu är jag "avslöjad" känns det som.. Vilket ger mig ännu mer ångest då jag alltid tidigare kunnat kontrollera blodsockerfall innan.. Har jag nu på riktigt helt tappat det? har dom tillåtelse att kontakta min familj även om jag är 24 år? Vad kan ens jobb göra om de anar psykisk ohälsa? Jobbar på restaurang vilket kan vara relativt tungt vissa dagar, men ja råd tack om någon har!!

  • Svar på tråden Anorexi. Svimmade på jobbet..
  • Asirna

    Gumman, du behöver hjälp, du kan upperbarligen inte hjälpa dig själv och anorexia är ingen lätt sjukdom att besegra.

    Var själv sjuk i anorexi i 9 år, nästan halva mitt liv hittills, är idag 22 år och jag är frisk sen 1 år tillbaka.

    Att du svimmar innebär att din kropp inte får i sig någon näring, detta med att du inte äter kommer som småning om börja påverka dina organ, kan lova dig att det inte är roligt när man märker att kroppen börjar fungera sämre.
    Skriver inte detta för att skrämma dig, utan varna dig för vart du kan hamna.

    Jag blev så sjuk att jag knappt kunde gå utan att svimma, jag såg suddigt i stort sett hela dagarna långe, varje steg jag tog orkade inte min kropp med.
    Jag fick hjälp av min underbara partner som tyvärr också fick lida otroligt mycket genom att se mig som ett skelett.

    Din omgivning misstänker antagligen redan att du är sjuk, när du springer iväg på lunchrasterna och gör ditt efter maten (som jag antar du gör om du nu är så sjuk)

    Du behöver hjälp nu och inte senare, du vet iaf om att du är sjuk, så ta nu steget o bekämpa detta.

    Kan lova dig, när man blir frisk så orkar man så otroligt mycket mer och man mår dessutom mycket bättre <3
    Skriv till mig när som helst. Kram på dig <3

Svar på tråden Anorexi. Svimmade på jobbet..