• Anonym (trött)

    Tillbaka på ruta ett

    Jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Jag bytte lås o lämnade för ett halvår sedan. Bodde då hos mina föräldrar med våra barn under 2 månader. Deprimerad utmattad och rädd för honom.Krävde drogtester från mannen om han ville träffa barnen. Då hade hans beteende pågått i flera år men blivit värre. Han förnekar saker som han sagt/gjort.Växlar snabbt mellan att vara snäll/öm och aggressiv. Han lämnade rena tester efter5 veckor. Ändrade sig o bönade o bad.
    Jag lät honom komma tillbaka lite grann. Fick nyckel för att kunna hämta barnen tidigare på förskolan då jag arbetade längre.
    Han ser sig som en ansvarsfull pappa,fast han inte gör så mycket egentligen.
    Han tar inte till sig kritik,vänder blir arg bollar över på mig.
    Han har satt mig i vår ekonomisk sitts. Han ser inte sin del i det?
    Vi har skulder till mina föräldrar. Han förnekar att han har skulder?
    Han vägrar träffa min släkt/familj. Då han anser att de är rasister o emot honom. Det är enbart hans beteende mot mig och barnen som skapat detta agg mot honom.
    Nu har han hyrt ut sin lägenhet i andra hand. Lovade mig att vi skulle få det mycket bättre ekonomiskt om han gjorde så. Flyttade in hos mig. All gick mycket snabbt. Men jag känner inte att jag riktigt gick med på det. Han bara gör.
    Ingen vet att han bor här.
    Jag mår psykiskt dåligt och känner att jag vill att han flyttar ut. Äntligen känner jag att jag inte försvarar hans misstag o dåliga beteende mot mig. Jag hoppas att han flyttar ut. Hur ska jag lösa detta? Ingen kommer förstå. Mina föräldrar kommer bli så besvikna att jag släpp in honom igen.
    Jag har självmordstankar. Vill bara bli fri och få lugn och ro. Han säger att jag är sjuk. Det är mig det är fel på naturligtvis. Men jag orkar inte med honom längre. När han lämnar hemmet,tycker jag att det känns skönt. Då ä det inte rätt person att leva med. Hur ska jag göra för att han ska flytta tillbaka till sin lägenhet?

  • Svar på tråden Tillbaka på ruta ett
  • Anonym (trött)

    Ursäkta en del missade bokstäver....

  • Påven Johanna

    Du verkar inte heller riktigt se din del i att du nu återigen bor med honom. Du lät honom "komma tillbaka litegrann" och det här: "Lovade mig att vi skulle få det mycket bättre ekonomiskt om han gjorde så. Flyttade in hos mig. All gick mycket snabbt. Men jag känner inte att jag riktigt gick med på det. Han bara gör." handlar förstås om hur han gör men också väldigt mycket om hur du gör eller snarare vad du låter bli att göra. 

    Hur menar du att du inte gått med på att han skulle flytta in? Du skriver:"Mina föräldrar kommer bli så besvikna att jag släpp in honom igen." Så på något plan är du väl medveten om att du varit medagerande i det faktum att han bor hos dig. 

    Jag tycker att du ska berätta för alla du känner att ni bor ihop igen och att du inte vill det längre Jag tycker också att du ska be om hjälp med att bli av med honom och jag tycker att du ska be om hjälp med att bli stark och konsekvent nog att hålla honom borta. Skaffa dig hjälp och verktyg för att kunna leva i lugn och ro och på ett sätt som inte är destruktivt och nedbrytande. 

  • Påven Johanna
    Anonym (trött) skrev 2016-05-05 09:40:29 följande:

    Ursäkta en del missade bokstäver....


    Allt gick att läsa, oroa dig inte för det.
  • Anonym (trött)

    Jag säger inte att jag inte är skyldig i det här. Jag önskade att han skulle förändras som alla andra gånger förr. Denna gång tvingades jag ta till drastiska åtgärder för att jag kände mig rädd.För att det gått så pass långt att jag kände mig otrygg att lämna barnen.
    Jag lät honom flytta in. Men jag var tydlig med att jag inte var säker på det alls. Men eftersom jag inte har så stort kontaktnät eller hjälp med barnen förutom honom. Kände mig ensam. Kände mig låst.
    Jag har satt mig själv i problem åter igen. Det ända jag ville var att det skulle fungera.

  • Anonym (W)

    O nu när det visat sig inte fungera igen, vad tänker du göra? Det hjälper ju liksom inte att önska han har förändrats, när han med ord o handling visat att han inte gör det. Törs jag fråga varför ni eller han har skulder till dina föräldrar?

    Gå i terapi för att få stöd o självinsikt, o byt lås igen.

Svar på tråden Tillbaka på ruta ett