• Linutis

    Obehag Magont vecka 27

    Hej. Är i vecka 27. I onsdagskväll började jag få akut ont i magen, revbenen och lite nedre del av magen. Det slöt med att jag fick akut gå och spy samt fick jag diarré. Efteråt blev det bättre. Bebisen va som vanlig och rörde sig livligt. En riktig bråkis om inte annat. Torsdags eftermiddag kom det hugg i från revbenen, obehagliga hugg/ont och massa gaser!!! Idag fredag är det någorlunda, varit gasig och känt obehag i magen.har inte känt han sen igår kväll....han rör sig så otroligt lite. Aldrig varit med om de. Har känt han och han putta tillbaka som "låt mig sova" ...nu mot kvällen fick jag OTROLIGT HÅRT HUGG I REVBENEN på ena sidan.. sen gick de över, det va så kortvarigt och så obehagligt.

    Varför har fosterrörelserna minskat? Trött? Vad händer med mig och barnet ? Matförgiftad av något,?, Påverkar sånt barnet? Börjar de bli trångt därinne? Vad händer? Har försökt ringt Bm utan svar. Blir rädd och frustrerad. Vill att han ska röra sig lika mycket som han ALLTID gör och att mitt obehag i magen ska försvinna! Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Obehag Magont vecka 27
  • Anonym (Li)

    Har inte varit i samma situation, men minskade fosterrörelser ska man alltid kolla upp. Kan du inte ringa 1177? Eller någon gynakut?

  • Anonym (Li)

    Vill tillägga att jag inte har någon djupare kunskap i ämnet, men tror det är viktigt att prata med en person som är insatt i ämnet. Och oavsett tycker jag att du ska insistera på att få en undersökning/ett ultraljud för att, om inte annat, lugna dina nerver. 

  • Anonym (Fia)

    Märker man av minskade rörelser ska man alltid kontakta förlossningen. Ring på en gång!

  • Linutis

    Hej! Har känt honom igen. Fast han ligger lååååååååååångt bak och trycker! Han har bytt läge tydligen? Kan bebisen göra de bara sådär?

  • anlili

    Ja, än så länge har de utrymme att vända sig. Jag är också i vecka 27 och bebis rör sig väldigt mycket. Men vissa dagar känner jag inte lika tydliga sparkar utan bara lite vaga rörelser. Hade faktiskt så för några dagar sen och är övertygad om att det berodde på att barnet har vänt sig. Men nu rör det sig igen som vanligt - eller mer. Jag tror inte att det är någon fara, men ring förlossningen och be dem ta en titt om du fortfarande känner dig orolig!

  • Linutis

    Hej alla! Åkte till förlossningen. De kunde inte svara på va de va. Lillkillen mår prima och har bytt mys läge :D

Svar på tråden Obehag Magont vecka 27