• solidafrida

    BF oktober/november 2016 3:de barnet

    Jag väntar tredje barnet och är i vecka 17, eller 16+3 för att vara exakt. Jag gick med i en novembertråd direkt när jag plussat, men efter ett tag blir trådarna så otroligt röriga och övergår i Facebook-grupper, så jag la ner det.

    Nu känns graviditeten mer på riktigt och jag fick suget att gå in här igen, men det är omöjligt att läsa in sig i gamla tråden så jag testar med en helt ny!

    Jag är cirkus trettio år och bor i södra Sverige. Vi har två pojkar i skolåldern sedan innan och väntar som sagt tredje barnet. Beräknat födsel 29 oktober, men två saker gör att jag tror mer på BF i november, dels att jag gått över en och två veckor tidigare och dels att jag så gärna ville ha en novemberbebis!

    Häng på! Välkommen!


    Novemberbebis
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-07 18:53
    Jag skapar en ny tråd för oss som väntar tredje barnet av samma kön. Om du känner att du också har tankar, funderingar och känslor kring detta, sök upp tråden!
  • Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet
  • Matl

    Vad kul, jag hänger gärna med här Väntar också tredje barnet. Är i vecka 14, går in i vecka 15 på fredag. Har BF 17 November
    Har två döttrar sen innan på 7 år och snart 5 år, och jag är också 30 år gammal.
    Väntar detta barn med en ny man och han har också en dotter sen tidigare på 9 år. Så det blir familjens fjärde barn, men mitt tredje

  • Numm3r tre

    Hoppar också in strax över 30 år. Har två äldre barn på 14, 9 år min fjärde graviditet då vi har ett änglabarn också. Beräknad i början på November men kommer att bli igångsatt i Oktober.

  • Mollan79

    Hej
    Jag är i v 17 (16+1) och väntar tvillingar.
    Är 37 och bor i Värmland, har barn sen förut och den yngsta är 11, detta blir min sambos 1:a & 2:a barn.

  • solidafrida

    Kul att ni hakar på, att vi är lika gamla och att vi väntar sladdisar! Eller vad räknas som sladdis? För att nästan räknas som förstföderska igen ska det ha gått 7 år, men det kanske är BS. Jag kommer ha 6,5 år mellan den idag yngste och bebben, jag tycker definitivt det känns som en sladdis! Vi är glada att vi "lyckats" vänta så länge med trean, har pratat om det och varit på G sedan 2012 men hela tiden skjutit upp det till ett bättre läge. Läget är sannerligen inte optimalt nu, inte som jag hoppats, men jag vågar faktiskt inte vänta längre, fertiliteten kan svika vilken dag som helst. Hade ni lätt att bli gravida, den här och de andra gångerna?

    Matl, varit skild i många år? Ihop med den nya länge? Vad säger flickorna om att få ett till syskon?

    Nr3, betyder änglabarn att hen inte hann födas? Var det länge sedan? Ni får verkligen en sladdis!

    Ni får helt enkelt passa på frågorn om ni inte vill svara.


    September
  • solidafrida

    Hej Mollan79!

    Tvillingar, spännande eller skrämmande? Vilken vecka kommer de? Brukar man inte planera att ta tvillingar tidigare?


    September
  • Matl
    solidafrida skrev 2016-05-18 09:29:10 följande:

    Kul att ni hakar på, att vi är lika gamla och att vi väntar sladdisar! Eller vad räknas som sladdis? För att nästan räknas som förstföderska igen ska det ha gått 7 år, men det kanske är BS. Jag kommer ha 6,5 år mellan den idag yngste och bebben, jag tycker definitivt det känns som en sladdis! Vi är glada att vi "lyckats" vänta så länge med trean, har pratat om det och varit på G sedan 2012 men hela tiden skjutit upp det till ett bättre läge. Läget är sannerligen inte optimalt nu, inte som jag hoppats, men jag vågar faktiskt inte vänta längre, fertiliteten kan svika vilken dag som helst. Hade ni lätt att bli gravida, den här och de andra gångerna?

    Matl, varit skild i många år? Ihop med den nya länge? Vad säger flickorna om att få ett till syskon?

    Nr3, betyder änglabarn att hen inte hann födas? Var det länge sedan? Ni får verkligen en sladdis!

    Ni får helt enkelt passa på frågorn om ni inte vill svara.


    Vi var inte gifta men vi flyttade isär för 2½ år sen ca. I Augusti har jag varit tillsammans med min nya i 2 år. Alla flickorna är överlyckliga att få bli storasystrar och få ett gemensamt syskon liksom Min yngsta är speciellt glad över att slippa vara lillasyster bara och få bli storasyster även hon Och min sambos dotter är såklart glad över att få sitt första syskon. Så det känns jättebra detta! Vad tycker dina pojkar om ett syskon?
    Tycker också det känns bra att få en liten "sladdis" om man nu kan kalla det för sladdis när det blir 5 år mellan min yngsta och denna.. men just att dom äldre barnen är självgående för det mesta osv känns bra tycker jag
    Jag hade ganska lätt att bli gravid... med min första var det oplanerat, med min andra tog det 2 försök och nu denna tog 2 försök också. Hur gick det för er?
  • Mollan79

    Både spännande och skrämmande med två på en gång!
    Detta är tvåäggs så jag tror inte att de plockas ut i förtid om inget problem tillkommer. Men de säger ju att man sällan går tiden ut med tvillingar så vi får väl räkna med att det kan ske i sep redan.
    Mina barn ser fram emot småsyskon, speciellt 11-åringen då hon alltid varit minst.
    Det är väl först nu jag tänker att det kommer bli barn, innan har jag tänkt OM det går vägen får vi barn. Efter rul så kan vi nog börja kolla på vad vi behöver köpa, vagn, sängar, kläder m.m

  • solidafrida

    Mollan, hur kommer det sig att det är skillnad på enäggstvillingar och tvåäggstvillingar? Moderkakans expansionsmöjlighet? Var det inte en fullständig chock? Jag hade nog behövt några dagar på mig att smälta ett sånt besked! Är du mycket större, än tidigare graviditeter, så här långt?Hur många barn har du sedan innan?


    September
  • solidafrida

    Matl, min första var också oplanerad, jag hade spiral. Den andra kom på andra försöket, som jag minns det. Vi planerade honom efter försäkringskassans regler om föräldrapenning, ni vet att man inte behöver gå upp i heltid för att behålla SGI, lyckades på månaden!

    Den här bebisen ville jag göra februari, men blev lite ödmjuk och tog ut spiralen i december, sedan satte vi igång direkt, så jag antar att det blev på andra-tredje försöket. Lustigt, att det tog sig just när jag ville. Jag har aldrig fått missfall heller, men den här gången var jag mer rädd för ett. Tror att åldern har gjort mig mer

    "riskmedveten". Eller så var jag lite orolig för det de andra gångerna med men att jag glömt det, för glömmer det gör jag ju, tack och lov! Efter (hela) vecka 12 har oron släppt! Men det har infunnit sig en overklighetskänsla, när tröttheten och ömheten i brösten släpper känner jag mig som vanligt igen. Graviditeten blir som mest verklig när man väl känner rörelser tycker jag. Jag kan inte med säkerhet säga att jag känt något än, mina tarmar är väldigt aktiva. Men kanske kanske... De andra två har jag känt i v.19.

    Mollan, känner man tvillingar fortare?


    September
  • Mollan79

    Tvåäggstvillingar har varsin moderkaka och fostersäckar så det blir inte att den ena tar näring från den andra, därav en minskad risk för barnen.
    Ja, jag är större nu än med de andra, folk tror jag ska ha i sommar haha.
    Vi har gjort ivf så en fullständig chock var det inte men efter 5 misslyckanden så satte vi in 2 och hade inga större förhoppningar. Att jag har mått så bra gjorde att jag absolut inte trodde att båda fäst var en chock :)
    Mina barn sen förut är 18,12,11 så det blir 2 sladdisar som kommer få så mkt kärlek.

Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet