• gelsomina

    Ungdomskärlek

    Jag har åter träffat min stora kärlek efter 56 år. Han har letat efter mig sen slutet på 60-talet. Jag letade efter honom sen början av 90-talet. Jag hade gift mig och hade bytt efternamn och han hade ett vanligt son-namn. Därför var det svårt att hitta varandra. Jag sårade honom -61 och han kunde aldrig glömma mig. Jag fick en fel uppfattning att han hade en annan flicka men så var inte fallet. Han skämdes att berätta att han hjälpte sin mamma och småsyskon ekonomiskt och sa att han hade sitt i Växjö. Men jag kunde aldrig glömma honom. Jag ville aldrig bli kär igen och det höll jag i alla år. Jag träffade en man som hade samma tråkiga upplevelse. Vi tröstade varann men var på kompisstadie länge. Så småningom blev vi ett par och jag blev gravid mot min vilja. Men svärmor ordnade bröllop för man kunde ju inte ha barn utan att vara gift enligt henne. Jag var dum nog och trodde allt skulle ordna sig men det blev inte bättre. Utan och gå in på mitt äktenskap så var det inte en dans på rosor. Mitt självförtroende sjönk väldigt djupt och jag hade inte ork att bryta upp. Min kärlek hade också dränkt sorgerna och börjat umgås med en flicka. När han skulle flytta tillbaks till sina gamla hemtrakter gjorde han slut för han kände ingen kärlek med henne. Då visade det sig att hon var gravid och då ville han inte att hans barn skulle växa upp utan pappa så han tog sitt ansvar. Det blev en flicka och hon fick heta som mig. Det var ett sätt att få ha mig i sitt liv. Min make är död men han är fortfarande gift. Vi har inte belutat oss ännu om vi ska leva ihop. Han är osäker på mig att jag verkligen vill det. Och skiljas nu och jag inte är säker det vill han inte. Jag förstår honom att lämna allt efter 50 år och riskera att bli ensam är inte lätt. Jag kan tänka mig att släppa allt för ett liv med honom. Vi är ju 70-plussare och kanske inte så mycket tid kvar. Han är ju den jag alltid velat ha. Min frågan är: Tycker ni att jag ska släppa allt eller kämpa att vi får leva tillsammans. Vi talas vid varje dag via mejl i 1-1,5 timme och säger alltid godnatt. Sen talas vi vid i telefon minst en gång i veckan. Han besöker mig ibland trots det är över 50 mil melan oss. Och jag vet att han älskar mig som jag älskar honom.

  • Svar på tråden Ungdomskärlek
  • Mammatilljesperochkevin06

    Så otroligt gulligt jag är tillsammans med min ungdoms kärlek så måste säga hör det för ert hjärtat skull känner nu båda två att ni vill ha varandra så kör på ni är så pass gamla å så kära :) all kärlek till er

  • Anonym (man)

    Vilken av er han väljer kan bara han själv avgöra, det viktigaste är dock att han gör ett val och inte försöker äta kakan och ha den kvar, väljer han dig får han se till att avsluta det han redan har först. Jag tycker du ska förklara för honom att att du vill vara med honom under förutsättning att han avslutar det han redan har först. Sen håller du avstånd och låter honom göra sitt val. Inled inget förrän det är HELT klart.

    Visst är er kärlek gulligt, men jag vet inte riktigt om det han gör mot sin partner, skickar gulliga meddelanden och överväger en framtid med dig bakom hennes rygg är så gulligt. Hade du själv känt om du varit i hennes situation?

  • Anonym (Kämpa!)

    Ett enda ord: kämpa! Herregud, ni har trånat efter varandra i femtio år! Vad väntar ni på? KÖR!

    Lycka till! ??

  • Anonym (Kämpa!)

    Och det skulle vara ett hjärta efter "Lycka till". Av nån anledning blev det två frågetecken...

  • Anonym (Ödet)

    Släpp taget och följ ditt hjärta. Gå och va med ditt livs kärlek. Kärleken är störst av allt.

    Har själv träffat min ända riktiga kärlek efter 13 år. Och oj vad jag känner kärlek för honom så mycket att de gör ont. Vi träffades när han var på besök (bor nu i utlandet) och känslorna var lika starka om inte starkare nu. Men jag är gift och har 3 små barn och han har lämnat ett långt förhållande. Han har inga egna barn. Han är tyvärr lite rädd av situation att jag är gift. Kanske är han inte redo och ta mig med tre barn. Så jag avslutade våra samtal men hade han kunnat lova mig en framtid med honom hade jag lämnat allt för honom. Jag sörjer verkligen att de aldrig kommer bli vi två. Med detta sagt vill jag att du förstår att du/ni har fått en till chans att leva ut kärleken nu. Förlåt för att jag kapade tråden och lycka till !!!

  • Claara

    Ni har fått en ny chans att bli lyckliga tillsammans, ta den! Kanske behöver du visa honom att du menar allvar för att han ska känna sig säker och ta steget och skiljas. Sen finns ju inga garantier att ni funkar ihop för alltid, men om nu försökt har ni i alla fall varit äkta mot er själva. Lycka till!

Svar på tråden Ungdomskärlek