• malintherese01

    Gravid vecka 27 med tvillingar. Är redan helt slut!!

    Som sagt.. Jag är i vecka 27, väntar tvillingar och min kropp är helt slut. Jag får inte andas ordentligt, ont i höfter och rygg, blir andfådd bara av att gå till och från köket. Gråter för minsta lilla.

    Underbart att bli förälder igen, men hur jag ska klara detta i så många veckor till är för mig helt ofattbart.

    Nån mer som har det supertufft?

  • Svar på tråden Gravid vecka 27 med tvillingar. Är redan helt slut!!
  • JiPe

    Jag är också gravid med tvillingar, i vecka 35. Jag förstår hur du känner! Jag tycker att det jobbigaste är att inte kunna andas. Bebisarna (eller annat man har i magen) trycker på lungorna och det är hemskt att gå och lägga sig. Förutom det och tyngden på magen så tycker jag inte vecka 35 är så mycket värre än vecka 27. Jag blev sjukskriven på heltid från vecka 29. Är du sjukskriven? Om inte, se till att bli det! Det brukar inte vara några problem när man väntar tvillingar. Hur gamla är dina andra barn?

  • malintherese01
    JiPe skrev 2016-05-21 15:54:28 följande:

    Jag är också gravid med tvillingar, i vecka 35. Jag förstår hur du känner! Jag tycker att det jobbigaste är att inte kunna andas. Bebisarna (eller annat man har i magen) trycker på lungorna och det är hemskt att gå och lägga sig. Förutom det och tyngden på magen så tycker jag inte vecka 35 är så mycket värre än vecka 27. Jag blev sjukskriven på heltid från vecka 29. Är du sjukskriven? Om inte, se till att bli det! Det brukar inte vara några problem när man väntar tvillingar. Hur gamla är dina andra barn?


    Ja det är det jag också tycker är värst, att känna att man inte får nån luft!

    Jag har en dotter på 9 år och en dotter på bara 9 månader hehe, så det är väldigt tufft här hemma :p min barnmorska på mvc ordnade en läkartid till mig nu i början av juni, och hon sa att det var ingen tvekan om att jag skulle bli sjukskriven. Och jag känner det också nu att detta funkar inte i längden, så sambon kommer få börja vara hemma ganska mycket :)

    Grattis förresten! Vet ni om det är flickor eller pojkar? Du kan ju föda när som helst du nu då :)
  • augustibebis2016

    Ja en tuff graviditet men inte med tvillingar. Min är tuff på så sätt att jag har hyperemesis och kräkts som en katt i princip hela graviditeten. Jag är i vecka 27 och avskyr det...

  • Connie07

    Men brukar inte tvillingar födas några veckor för tidigt?Tänkte att skönt att slippa bära 2 bebisar till vecka 40-42.

  • JiPe

    Ja det låter tufft, försök vila om du kan!

    Jag vet att mina är enäggstvillingar, två pojkar. De kan komma närsomhelst men det känns som att de kommer stanna ett tag till. De ligger i säte så det blir ett planerat kejsarsnitt. I mitt landsting går man till vecka 38 med tvillingar, men tror att det kan vara olika. Vet du om det är så för dig också? Vet du kön och om dina är enäggs eller tvåäggs? Grattis till dig också!

  • malintherese01
    JiPe skrev 2016-05-22 03:14:17 följande:

    Ja det låter tufft, försök vila om du kan!

    Jag vet att mina är enäggstvillingar, två pojkar. De kan komma närsomhelst men det känns som att de kommer stanna ett tag till. De ligger i säte så det blir ett planerat kejsarsnitt. I mitt landsting går man till vecka 38 med tvillingar, men tror att det kan vara olika. Vet du om det är så för dig också? Vet du kön och om dina är enäggs eller tvåäggs? Grattis till dig också!


    Vad roligt, mina är också enäggstvillingar och pojkar :) har ni några namn än?

    Nej här går man hela tiden ut om det inte är något annat som gör att dom måste ut tidigare.

    Hur känns de med planerat kejsarsnitt då? Jag har ju fött två barn innan på naturlig väg och vill ju gärna göra de igen om de är möjligt. Men blir ju extra nervös för det när det är 2 som ska ut då :p
  • malintherese01
    augustibebis2016 skrev 2016-05-21 22:01:57 följande:

    Ja en tuff graviditet men inte med tvillingar. Min är tuff på så sätt att jag har hyperemesis och kräkts som en katt i princip hela graviditeten. Jag är i vecka 27 och avskyr det...


    Usch då, ja det gjorde jag med min första :( är jättejobbigt.. Hoppas de blir bättre med tiden :/
  • malintherese01
    augustibebis2016 skrev 2016-05-21 22:01:57 följande:

    Ja en tuff graviditet men inte med tvillingar. Min är tuff på så sätt att jag har hyperemesis och kräkts som en katt i princip hela graviditeten. Jag är i vecka 27 och avskyr det...


    Usch, så hade jag det med min första :/ vet hur jobbigt det är :/
  • malintherese01
    Connie07 skrev 2016-05-21 22:19:14 följande:

    Men brukar inte tvillingar födas några veckor för tidigt?Tänkte att skönt att slippa bära 2 bebisar till vecka 40-42.


    Jo majoriteten föder i vecka 37. Men sen är det inte helt ovanligt att gå hela tiden ut eller föda ännu tidigare :)
  • JiPe

    Kul att du också ska få enäggspojkar! Vi har inte bestämt några namn än men har en del förslag. Mest äldre namn har vi fastnat för. Det är svårt med pojknamn tycker jag. Har ni några namn?

    Jag har ju aldrig fött barn och hade på ett sätt gärna velat vara med om en vaginal förlossning, men det känns ändå ganska tryggt med kejsarsnitt på något sätt. Jag är mest orolig för ryggbedövningen och att ha ont efteråt. Det kommer också kännas konstigt att bara få barnen utan att ha "kämpat". Samtidigt känns det iof som jag kämpat genom hela graviditeten hehe.

    Det är konstigt att de tar ut bebisarna tidigare i vissa landsting och inte andra. Undrar varför. Det känns faktiskt skönt att inte behöva gå till vecka 40, men det viktigaste är ju att bebisarna är redo såklart.

    Går ni också på ultraljud med två veckors mellanrum?

    Blir nyfiken vilken stad du bor i. Berätta gärna om du vill. Jag bor i Linköping.

Svar på tråden Gravid vecka 27 med tvillingar. Är redan helt slut!!