• FamJ

    sittdel?

    När börjar man med sittdel? Min lillekille är bara 4 mån och vill inte alls ligga ner men än är det för tidigt väll?

  • Svar på tråden sittdel?
  • Bitten

    Det beror nog lite på vad det är för sittdelen du/ni har. Det finns ju de där barnet i princip måste kunna sitta helt själv och sedan finns det de där ryggen är ställbart i flera lägen som gör att barnet sitter fast ändå liksom ligger men olika högt beroende på hur sittdelen ställs in. Jag tror att vi har bytt från ca 4 månader men mest av anledningen att barnen blivit för stora för liggdelen. Vi har haft sittdelar där man lutar ryggen.

  • Iowhannah

    Om han kan sitta så är det inga problem att byta. Vi har nyligen bytt. Vår son är sju månader och älskade sin liggdel väldigt mycket, men nu är han precis på gränsen till att vara för stor (både längd- och viktmässigt) så då kände jag att det är lika bra att vänja av den innan han verkligen MÅSTE sluta med den.

  • Iowhannah

    Det går ju att sitta i liggdelen med, om han kan sitta själv vill säga. Så gjorde vi när sonen trilskades.

  • MissHelene
    FamJ skrev 2016-05-24 07:33:11 följande:

    När börjar man med sittdel? Min lillekille är bara 4 mån och vill inte alls ligga ner men än är det för tidigt väll?


    Jag står i samma val o kval som dig, min lilla vill inte heller ligga längre. Lr aldrig ska jag inte säga men extremt sällan. Funderar också på att byta till sittdelen, det går juh att ligga även får om det är så :)
  • FamJ

    Han kan inte sitta själv än :) stabil i nacken o älskar att få va med uppe ligga e inget skoj men får bullra upp liggdelen ett tag o så kanske om en månad

  • MissHelene

    Hur puffar du upp liggdelen? Kuddar? Min blir så förbaskat grinig om hon inte får sitta helg upp då har misslyckats med min puffning. Har du ngt bra tips? :)

  • FamJ

    Våra vagn kan har så man kan fälla upp den liten men annars en kudde o filtar runt om sä han sitter stabilare meeeeen ja skall nog byta till sittdel o köpa en inovi dyna

  • MissHelene
    FamJ skrev 2016-05-26 09:50:23 följande:

    Våra vagn kan har så man kan fälla upp den liten men annars en kudde o filtar runt om sä han sitter stabilare meeeeen ja skall nog byta till sittdel o köpa en inovi dyna


    Ah i see! D kan inte vi med vår. Ska testa byta jag också, funkar d inte e d juh bara att byta tillbaka :)
Svar på tråden sittdel?