• Pluttisen

    Så nojjig, hjälp mig lugna ner mig

    Går in i vecka 16 imorgon, har känt att det kittlas till och från sedan vecka 13 och antar det varit sockan. Nu har jag inte känt så mycket kittel dem senaste dagarna, typ inget idag, kan inte minnas att jag känt något.


    Jag frågade när jag var på Kub i vecka 14 (13+0) hur min livmoder låg eller vad man säger och hon sa att den ligger rätt så centralt, hur ska jag tolka det med att veta hur jag ska känna sockan? är jätte nojjig sen jag förlorade våran förra bebis i början på vecka 13.
    Nu levde sockan fortfarande i v14 så vi har ju kommit längre med sockan nu.
    men jag blir bara nojjig, är det normalt att känna kittel och sedan ingenting ? att de kommer tillbaka snart? skickat frågan till min bm om att få lyssna på hjärtat men inget svar ännu. Har ni några lugnande ord?

  • Svar på tråden Så nojjig, hjälp mig lugna ner mig
  • MCK

    Min första tanke är att är det ett mf så borde du fått en blödning?

    Bra att du kontaktat din bm!

    Skulle tro att bebis växer lite extra nu och inte har tid att kittla dig. Nästa gång du känner något så är det nog en rejäl puff istället.

    Hoppas din bm svarar dig snart så du kommer iväg!

  • Pluttisen
    MCK skrev 2016-05-24 21:23:11 följande:

    Min första tanke är att är det ett mf så borde du fått en blödning?

    Bra att du kontaktat din bm!

    Skulle tro att bebis växer lite extra nu och inte har tid att kittla dig. Nästa gång du känner något så är det nog en rejäl puff istället.

    Hoppas din bm svarar dig snart så du kommer iväg!


    Nja, jag blödde inget när jag förlorade Bebi keks i ma, därför man är så nojjig nu.
    Kan vara så, ska ju vara i en växtfas nu, magen växer så nånting äre ju, väntar jätte mycket på en rejäl puff.

    Ja hoppas att hon vill lyssna på hjärtat också :o


     

  • Anonym (Sara)

    Sockan? Jag är tydligen trög men jag förstår inte vad det betyder? Socka är ju synonymt med strumpa?

  • Pluttisen
    Anonym (Sara) skrev 2016-05-24 22:25:40 följande:

    Sockan? Jag är tydligen trög men jag förstår inte vad det betyder? Socka är ju synonymt med strumpa?


    Jag vaknade upp en morgon efter vi förlorade vårt barn och sa helt plötsligt att jag ville kalla får nästa bebis i magen för sockan, så blev det så.


    Sockan kommer bli ändrat till namn sen vid rul om allt ser bra ut.

  • Aileen Allannah

    Men såhär tidigt finns det ju massor med plats för fostret att vrida och vända på sig, att du inte känner något nu betyder absolut inte att något är fel.

  • modesty74

    Det är normalt att bebisen inte känns varje dag så tidigt i graviditeten. Så var det för mig i v. 14-15 med min bebis också. 5:e barnet och kände kittel/fladder från v:12-13. Sen ibland i v. 14-15. Varje dag fr om v: 17-18. Var inte orolig. Många känner ingenting förrän v. 20-23.

Svar på tråden Så nojjig, hjälp mig lugna ner mig