• Anonym (Sex)

    Är killar kåtare än tjejer?

    Generellt sett.

  • Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?
  • MrFlex

    Det finns inget svar på det. Del är det högst individuellt, dels är lusten olika i perioder, dels så går det inte att mäta kåthet.

    Rent spontant så svara jag ändå - Nej, killar är inte kåtare än tjejer. Dvs de har inte en generellt större/högre förmåga att känna lust.

    Det finns dock olikheter mellan könen. Det mest konkreta är att kvinnor har en hormoncykel, det har inte män. Detta resulterar i att den delen av mäns sexlust som beror på hormoner inte ändras utan är mer jämn, 365 dagar/år.
    Vissa kvinnor pendlar mellan låg/obefintlig till hög lust beroende på var de är i menstruationscykeln.

    Jag tror också att kvinnor mer attraheras av individer, inte sexet individen kan erbjuda.
    Det gör män också men vi verkar i högre utsträckning än kvinnor kunna attraheras av själva sexet, lite frånkopplat till individen.

    Vidare så tror jag att män ofta uttrycker sin lust tydligare än kvinnor. Den märks lite mer och bli väldigt påtaglig. Kanske kan detta uppfattas som att män är kåtare?

  • Anonym (Gaby)

    Tror att tjejer oftare inte vågar/vill leva ut sin sexualitet, pga uppfostran, normer, slutshaming, otrygghet, övergrepp osv. Detta kan av vissa okunniga män tolkas som att kvinnor inte är kåta, eftersom de inte visar sin kåthet som män. Men i grunden tror jag att män och kvinnor är lika kåta, även om det tar sig uttryck på olika sätt. Personligen har jag alltid velat mest i alla mina förhållanden...

  • Anonym (Gaby)

    Och just det, hormonella P-medel kan absolut bidra till att kvinnor inte känner sig kåta. För mig var det som att slå på en lampa när jag lade av med p-piller - omedelbart kom lusten tillbaka.

  • Underhill

    Njae, tror snarare att män har driften stora delar av livet medan driften hos kvinnan kan delas upp i två perioder. Perioden när barn skall till att tillverkas och när klockan börjar ticka en period innan klimakteriet väldigt förenklat. Sen finns det givetvis undantag! Lust däremot är lite lurigare. Kåtheten ligger lite mer balanserad tycker jag oavsett man eller kvinna :) men visst, den generella mannen tänker säkert mer på sex än den generella kvinnan!? Det är ju tänkt att mannen skall befrukta kvinnan sen hedenhös, men då var det lite andra ramar att förhålla sig till :)


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Nix knickedix!)

    Inte då. Vi kvinnor får nästintill kåtslag titt som tätt. Då gäller det att ha en härlig man nära.

  • Anonym (1)

    är himlen lika blå överallt? Ungefär samma generella fråga och svaret är nej. 

    inte ens samma person är lika kåt alltid, under hela sin levnad. 

  • TmepTa
    Anonym (1) skrev 2016-05-26 18:02:51 följande:
    är himlen lika blå överallt? Ungefär samma generella fråga och svaret är nej. 

    inte ens samma person är lika kåt alltid, under hela sin levnad. 
    På macronivå är killar betydligt kåtare än tjejer.
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Nix knickedix!) skrev 2016-05-26 17:35:06 följande:

    Inte då. Vi kvinnor får nästintill kåtslag titt som tätt. Då gäller det att ha en härlig man nära.


    Varför är ni aldrig kåta bland folk?
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Sex) skrev 2016-05-27 13:04:29 följande:

    Varför är ni aldrig kåta bland folk?


    Det är vi. Men hur tänkte du att kvinnor ska manifestera den kåtheten, skrika "befrukta mig" medan hon flashar brösten?... Bara för att man är kåt behöver man ju inte gå runt och visa det. Man visar det för rätt person.
Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?