• Smorr

    gravid ändå?

    Hej alla!

    Jag och min sambo försöker bli gravida! Jag har denna cykeln tagit munkpeppar! Jag skulle ha bim den 19 eller 20 maj, men fick den den 17 maj. Jag tänkte att det var pga munkpepparn (har ganska lång cykel i vanliga fall, ca 33-35 dagar). Mensen denna gång kändes annorlunda, alltså färgen på blodet var mörkare, brunare? Jag har ganska sparsam mens och hade även det denna gången, och i 3 dagar som jag brukar! Jag tog ett grav test den 17 som va negativt! Så har jag inte tänkt mer på det, men nu sen igår har jag känt mig såå trött, började få halsbränna igår som fortfarande inte gått över trots samarin. Känner mig illamående och konstig i magen.

    Har bara ett gravtest kvar (som är en sån lite dyrare stav). Vad tycker ni? Ska jag ta testet och bli besviken? Eller skita i att testa och se om symptomen går över?

    Har ni varit med om nån liknande situation där det visat sig att ni varit gravid?

  • Svar på tråden gravid ändå?
  • 8airam8

    Spara testet ett tag till. Kroppen kan hitta på ungefär vad som helst när man längtar efter barn :)

  • Fia 28
    8airam8 skrev 2016-05-25 11:08:18 följande:

    Spara testet ett tag till. Kroppen kan hitta på ungefär vad som helst när man längtar efter barn :)


    Precis! Man får alla möjliga symptom när man försöker bli gravid som man troligen inte lagt märke till tidigare.
  • Smorr

    Ja jag har ju haft "symptom" innan, precis innan mens liksom, lurar sig själv och känner efter super mycket! Men nu hade jag ju mens för ett par dagar sen och jag har aldrig halsbränna annars (har haft det en gång i mitt liv tidigare och då hade jag magsår också). Det var mest därför jag började fundera. Men jag väntar nog med testet ändå :) bättre än att bli besviken ;)

Svar på tråden gravid ändå?