• 940126j

    Holistic d-droppar

    Har precis fått hem holistic d-droppar, har tänkt byta ut acos vattenlösliga mot dessa(till min son på 2mån). Men är det någon som vet hur man ska dosera? På förpackningen står det 1-4 droppar till en vuxen människa, 1 droppe innehåller 500IE. Någon smartis som vet/har gett sin lilla dessa?

  • Svar på tråden Holistic d-droppar
  • 8airam8

    Ta dem själv, fortsätt med ACO:s till barnet. Du vill inte feldosera D-vitamin till ett spädbarn.

  • 940126j

    Dimitra, ja de är ju acos han får nu som jag hade tänkt byta bort och börja med holistic's men på flaskan står bara "1-4 droppar till vuxna" svårt att veta hur mycket liten ska ha då :)

  • Ramborg
    940126j skrev 2016-05-25 15:06:07 följande:

    Dimitra, ja de är ju acos han får nu som jag hade tänkt byta bort och börja med holistic's men på flaskan står bara "1-4 droppar till vuxna" svårt att veta hur mycket liten ska ha då :)


    Barnet ska ha 4/5 droppe. Alltså 80 procent av en droppe.
    42.
  • 940126j

    Ramborg, men sate så komplicerat.. får nog fortsätta träla på med acos isf trots att han blir orolig i magen utav dom..

    Hur ska man lyckas ge 80% av en droppe lixom.. haha!

  • 737 dagar

    Jag ger en droppe om dagen. Min bebis är snart 11 månader. Efter 1 år kan man ge 2 droppar. Ger 2 till min 5-åring o själv tar jag 4 :)

  • 940126j

    Jag törs alltså ge en droppe om dagen utan att han kan bli dålig eller så på det? Han blir nämligen orolig i magen av acos droppar, både oljebaserade och vattenbaserade så de är inte för skojs skull jag köpt dessa droppar..:) läst att dom ska vara mycket snällare mot känsliga magar mm..


    737 dagar skrev 2016-05-25 15:44:58 följande:

    Jag ger en droppe om dagen. Min bebis är snart 11 månader. Efter 1 år kan man ge 2 droppar. Ger 2 till min 5-åring o själv tar jag 4 :)


    Hur ger du droppen som? Direkt i munnen?

    Han äter ersättning, kan man kanske droppa i flaskan eller blir det fel? :)
  • 737 dagar

    Jag ger på sked eller på gröten :) det är inte konstigt alls att ge 500 istället för 400. Du kan skippa en droppe i veckan eller så så blir det nästan samma mängs per vecka som rekommenderat.

  • Malinedmanse

    D vitamin bildas av solen, inga problem att ge 500 ie till den lilla. Om hen utsätts för sol så tillverkar hen mer än 500 i huden på en dag. Jag skulle köra på med Holistics droppar utan oro. Ta 1 droppe varannan dag om du är orolig för doseringen ;)

Svar på tråden Holistic d-droppar