• Anonym (Skeptisk!)

    Förbjuden dricka kaffe, men fick Lergigan utskrivet!

    P.g.a upprepade missfall är jag förbjuden att dricka kaffe. Idag fick jag Lergigan utskrivet mot illamående och såg till min fasa att det innehåller koffein! Inte lite heller,3 piller om dagen motsvarar nästan 2 koppar kaffe. Aldrig att jag tänker ta såna risker. Varför upplyste inte läkaren om detta?!  Mår hellre illa än riskerar fler missfall när jag nu ÄNTLIGEN sett ett levande barn på UL! Har ni andra varit medvetna om riskerna?

  • Svar på tråden Förbjuden dricka kaffe, men fick Lergigan utskrivet!
  • Anonym (lelle)

    Vad har du fått för lergigan? För de vanliga innehåller i alla fall inget koffein.

  • aronnax

    Det beror ju på hur mycket koffein, det har ju räknats som fosterfördrivande och Lergiganet är ju för att hjälpa din bebis få näring.

    Sedan, på innehållsförteckningen står det:
    Innehållsdeklaration


    Den aktiva substansen är: prometazinhydroklorid 5 mg, 25 mg respektive 50 mg.



    Övriga innehållsämnen är: titandioxid (färgämne E171), glycerol, vaniljarom, magnesiumstearat, sorbitanoleat, vattenfri kolloidal kiseldioxid, kalciumvätefosfatdihydrat, mikrokristallin cellulosa, etylcellulosa, hydroxypropylcellulosa, makrogol 8000, krospovidon (ingår ej i Lergigan mite). Lergigan mite innehåller även natriumstärkelseglykolat.




    I fass, alltså inget koffein. Lycka till med graviditeten, jag åt Legigan också för jag bara kräktes.
  • aronnax

    Både koffein ch Efedrin alltså.. 50 mg är som en lite kopp vill jag minnas.
    Tror läkaren tänker att det är viktigt du får näring, men ring o be att få vanlig Lergigan, eller försök med Postafen, receptfritt.

  • Anonym (Skeptisk!)

    Det var Comp jag fick, men min privata läkare bytte ut det mot vanlig Lergigan. Äter som en häst så det är inte problemet utan illamåendet i kombo med migrän som slår ut mig varje dag. Postafen hjälpte inte alls.

Svar på tråden Förbjuden dricka kaffe, men fick Lergigan utskrivet!