• Anonym (hmmm)

    Manlig personal i inne på damernas omkl.. och dusch?

    http://www.metro.se/lasarhornan/insandare-manliga-badvakter-hor-inte-hemma-i-damernas-omkladningsrum/EVHpez!u2Og7YuBjpfE/

    En kvinna i tidningen Metro duschade inne på damernas efter att ha simmat och då dök det upp manlig personal som skulle spola golvet med mera. Hon kände sig kränkt och blottad eftersom hon stod och duschade när han vistades där.
    Hon känner sig arg och har duskuterat med badhuset, men det har enligt henne fortsatt med manlig personal inne på damernas.

    Hur ser du på det? Har du varit med om att du stått naken eller bytt om och det plötsligt dyker upp personal av motsatta könet? Överdriver hon eller har hon rätt i det hon säger? Hur är det på ditt badhus?
  • Svar på tråden Manlig personal i inne på damernas omkl.. och dusch?
  • cosinus

    På både gymet jag går på och stadens simhallar finns skyltar med "här jobbar både manlig och kvinnlig personal" dock har jag ännu inte träffat på någon anställd av något kön i duschen.

    På gymnasiet gick en stackars elektriker genom duschen påväg för att jobba i bastun, han såg ut att tycka det var värre än vad vi tjejer i duschen gjorde :)

  • Anonym (hmmm)
    cosinus skrev 2016-05-26 18:41:40 följande:

    På både gymet jag går på och stadens simhallar finns skyltar med "här jobbar både manlig och kvinnlig personal" dock har jag ännu inte träffat på någon anställd av något kön i duschen.

    På gymnasiet gick en stackars elektriker genom duschen påväg för att jobba i bastun, han såg ut att tycka det var värre än vad vi tjejer i duschen gjorde :)


    Men är det okej att det går personal av motsatt kön i dusch och annat?
    Folk kan även missa att läsa texterna. Antingen får det vara okej eller inte, hur ser du på det hela?
  • fjanten

    För mig är det okej och det har hänt. Stod höggravid i duschen och en man i min ålder städade. Brydde mig inte alls. Visste ju att det kunde hända, för lappar fanns uppsatta.

  • cosinus
    Anonym (hmmm) skrev 2016-05-26 18:46:36 följande:
    Men är det okej att det går personal av motsatt kön i dusch och annat?
    Folk kan även missa att läsa texterna. Antingen får det vara okej eller inte, hur ser du på det hela?
    Ja det är ok, de har ett jobb att sköta! Man kan förvänta att folk är läskunniga och är man så djäkla rädd för nakenhet får man väl duscha hemma.
  • Mascaraklumpar

    På mitt badhus brukar de förvarna innan någon av manligt kön går in i omklädningsrummet och ge alla som vill någon minut att klä på sig. Själv bryr jag mig inte vem som ser mig naken, men jag tycker det är fint att de visar respekt mot dem som gör det.

  • cupcakemom

    Jag kan tycka att man så långt det går ska undvika det faktiskt...sedan tycker dom skulle kunna ha personal vid duscharna ganska ofta för att se till att folk faktiskt duschar innan och att kolla så inte killarna har kvar kalsongerna under badbrallorna...

  • Anonym (Kille)

    Hänt mig ganska ofta att det kommer in kvinnlig personal som ska spola av duschar och hålla på. 

    Har aldrig hört någon kvinnlig personal varna innan de kommer in. 

  • Carambolan

    På mitt gym förvarnar de innan. Jag har varit med om det två gånger. Ena gången var det en kvinnlig anställd som gick in och sa att en manlig elektriker snart skulle komma in och fixa en lampa och andra gången var det nån annan hantverkare som sa till en random tjej på väg in i omklädningsrummet att hon skulle förvarna de andra där inne.

  • Anonym (Fia)

    Man ska bli varnad innan ,så man har ett val,att visa sig naken eller inte för en främmande man.Skulle tycka att det är obehagligt om nån man plötslig kollade på min fina kropp utan tillåtelse.

Svar på tråden Manlig personal i inne på damernas omkl.. och dusch?