• Anonym (Nyfiken)

    Feminister!

    Vilka tycker ni är de bästa feministiska bloggerskorna? Vad tycker ni t ex om Fanny Åström, Natasja Blomberg, Michaela Larsson och Cissi Wallin?

  • Svar på tråden Feminister!
  • Kjell2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-05-27 08:30:04 följande:

    Vilka tycker ni är de bästa feministiska bloggerskorna? Vad tycker ni t ex om Fanny Åström, Natasja Blomberg, Michaela Larsson och Cissi Wallin?


    Vad tycker du själv?
    Anser du dig sjäv vara feminist?
    Vilka anser du vara feminister och bör svara på din fråga?
  • Palestrina
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-05-27 08:30:04 följande:

    Vilka tycker ni är de bästa feministiska bloggerskorna? Vad tycker ni t ex om Fanny Åström, Natasja Blomberg, Michaela Larsson och Cissi Wallin?


    Jag tycker att det är ett osunt stort fokus på feministiska bloggare. Jag läser hellre feministiska akademiker och journalister. Det kanske diskvalificerar mig från att svara i den här tråden, men jag skiter fullständigt i feministiska bloggare. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Kjell2 skrev 2016-05-27 08:36:43 följande:

    Vad tycker du själv?

    Anser du dig sjäv vara feminist?

    Vilka anser du vara feminister och bör svara på din fråga?


    Du förefaller ju definitivt inte vara feminist, så förstår inte varför du överhuvudtaget bryr dig.
  • Anonym (Nyfiken)
    Palestrina skrev 2016-05-27 08:41:22 följande:

    Jag tycker att det är ett osunt stort fokus på feministiska bloggare. Jag läser hellre feministiska akademiker och journalister. Det kanske diskvalificerar mig från att svara i den här tråden, men jag skiter fullständigt i feministiska bloggare. 


    Nu var du inte särskilt snäll mot dina feministiska medsystrar. Bloggar är väl något bra?
  • Anonym (Nyfiken)
    Dr Nail skrev 2016-05-27 11:13:03 följande:

    Varför glömde du den där Lady Dahmer? Han är väl feminist?


    Det är ju Natasja Blomberg, en 40-årig kvinna.
  • Kjell2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-05-27 11:16:18 följande:
    Du förefaller ju definitivt inte vara feminist, så förstår inte varför du överhuvudtaget bryr dig.
    Varför inte det? Vad är det som gör att jag inte är feminist? Vad är det som gör att en människa är feminist enligt dig?


  • Anonym (Nyfiken)
    Kjell2 skrev 2016-05-27 11:32:27 följande:

    Varför inte det? Vad är det som gör att jag inte är feminist? Vad är det som gör att en människa är feminist enligt dig?


    Jag vet inte... Att hen tror på genus snarare än kön kanske?
  • Kjell2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-05-27 11:37:31 följande:

    Jag vet inte... Att hen tror på genus snarare än kön kanske?


    Du vet inte men hävdar ändå att jag inte är feminist? Hur kan du säga vem som är feminist eller ej? Räcker det att tro på genus isället för kön eller behövs det något annat?
  • Anonym (Nyfiken)
    Kjell2 skrev 2016-05-27 13:04:36 följande:

    Du vet inte men hävdar ändå att jag inte är feminist? Hur kan du säga vem som är feminist eller ej? Räcker det att tro på genus isället för kön eller behövs det något annat?


    Det räcker typ med det, ja. Och eftersom du mest verkar tro på biologiska kön så tolkade jag det som att du inte var feminist. Men du får gärna vara feminist om du vill, jag bryr mig inte.
  • Kjell2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-05-27 13:10:30 följande:
    Det räcker typ med det, ja. Och eftersom du mest verkar tro på biologiska kön så tolkade jag det som att du inte var feminist. Men du får gärna vara feminist om du vill, jag bryr mig inte.
    Så vem är din fråga ställd till, de du tycker är feminister eller de som anser sig vara feminister?
  • Palestrina
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-05-27 11:17:29 följande:
    Nu var du inte särskilt snäll mot dina feministiska medsystrar. Bloggar är väl något bra?
    Bloggar kan vara bra om läsarna har ett källkritiskt förhållningssätt. Tyvärr är det allt för många som inte har det.
  • amandajavisst

    Tycker det är märkligt att vissa fortfarande är solta över att inte vilja kalla sig feminist.

    Att vara feminist är ju en bra sak...?

    Men för att svara på din fråga.

    Lady Dahmer är ju den "mest" feministiska bloggaren, om du förstår vad jag menar.

    Jag finner hennes blogg både underhållande, lärorik, sorlig och bra.

    De andra bloggarna är mer "vanligt" feministiska enligt mig och de är för mig lika bra som vilka andra bloggar som helst typ! :)

    Vad tycker du själv Nyfiken?


  • Anonym (Nyfiken)
    amandajavisst skrev 2016-05-27 15:41:38 följande:

    Tycker det är märkligt att vissa fortfarande är solta över att inte vilja kalla sig feminist.

    Att vara feminist är ju en bra sak...?

    Men för att svara på din fråga.

    Lady Dahmer är ju den "mest" feministiska bloggaren, om du förstår vad jag menar.

    Jag finner hennes blogg både underhållande, lärorik, sorlig och bra.

    De andra bloggarna är mer "vanligt" feministiska enligt mig och de är för mig lika bra som vilka andra bloggar som helst typ! :)

    Vad tycker du själv Nyfiken?


    Jag tycker att man kan gilla jämställdhet utan att vara feminist. Men vad gäller bloggerskorna så tycker jag att Fanny är väldigt filosofisk, vilket kan vara bra ibland, medan Blombergs sida är mer "ögonöppnande", vilket är bra det med. Feministiska bloggar är helt klart bra som folkbildning.
Svar på tråden Feminister!