• sarab8976h

    hjälp mej snälla

    Hej jag hade anal sex med en kille 2 dagar sen! Han tog mig bak etersom vi inte hade skydd så han kunde inte ta mej fram eftersokm va rädd att han skulle gö mej gravid, så han tog mej bak, men han råka spruta bak i mig inte fram o sen råka han bara nödda lite mig fram han tog inte in den helt utan ba nödda! Och sen dess ha jag haft ont i magen uppe vid bröstet? är det ett tecken på gravid elle? snälla hjälp mej jag är bara 15 år behöver hjälp e så orolig??

  • Svar på tråden hjälp mej snälla
  • Pimpinellan

    Nej du är inte gravid. Även de som är gravida får inte graviditetssymptom så tidigt eftersom man inte kan få det.

  • Kullaguttla

    Det är med stor sannolikhet inte symtom på graviditet du känner så högt upp och så snart efter samlaget. Om du är gravid eller inte kan inte vi veta. Risken bedömer jag som liten.

    Om man är rädd att ha blivit gravid efter ett samlag kan man äta så kallade "dagen efter-piller". Om man inte är kraftigt överviktig (är man det är pillren för svaga) gör de att det inte kan bli något barn.

    På ungdomsmottagningen eller hos skolsköterskan kan du få svar på frågor och få hjälp med preventivmedel om du behöver det.

  • jagigen123

    men om man hade det bak aså kan man bli det då? jag ha bara ont i magen uppe vid bröstet o så? kan man köpa ett test elle är de så att det kan vara något annat elle är jag gravid

  • Kullaguttla

    Du kan göra ett graviditetstest den dagen du förväntar dig att din mens ska komma.

    Är det någonstans innanför revbenen du har ont? Gör det ont hela tiden?

  • Kullaguttla

    Mitt råd till dig är att lära dig mer om sex, graviditet och könssjukdomar innan du har sex igen. Du kan lite för lite än så länge. Att ha sex är inte bara kul utan också ett stort ansvar. Tänk t.ex. på att du kan bli smittad av könssjukdomar vid oskyddat analsex.

  • sammaaa

    jag ha ont uppe vid bröstet aså magen men jag mår nt illa o jag hade anal sex 2 dagar sen o han säger att han nt sprutat alls o så o de kan va att han nt gjort o när vi va klar nödda han bara lite mej han tryckte aldrig in den fram! o jag undra kan de va risk att man e de elle e de så att jag kanske e sjuk elle nått? 

  • Rosenblad

    Du kommer inte känna nu att du är gravid i vilket fall som helst. Vänta och se om din mens kommer. Och du är 15år och har inte koll på vad som händer i kroppen och har anal sex? Du borde plugga på innan du fortsätter med det du gör. Och anal sex kan skada dig väldigt svårt om du inte är försiktig. Och använd kondom eller någon annan form av skydd så slipper du problem och att tro att du är gravid.

Svar på tråden hjälp mej snälla