• Anonym (Erica)

    Lagom takt för viktminskning om huden ska hinna med?

    Just nu rasar jag i vikt pga en medicin. Ingen fara så för jag har att ta av och jag vill gå ner:) men har börjat oroa mig för lös hud. Har haft som mål att gå ner 0,5 i veckan men nu går jag ner 1-2kg i veckan. Tror ni det är för mycket så jag bör äta mer för att det ska gå långsammare och så att huden hänger med?

  • Svar på tråden Lagom takt för viktminskning om huden ska hinna med?
  • klyban

    Hur stor/lång är du?
    Det har stor påverkan på huden.

    Sen lite lurig fråga också, då folk är olika.
    Bra exempel är tex graviditet, där vissa får hudöverskott efteråt, som sen inte går tillbaka.
    Medans andra så går det tillbaka rätt så omgående.

  • Anonym (Erica)

    Jag är 1.66 och väger nu 68. Vill gärna gå ner till 60kg som jag vägde innan graviditeten. Är väldigt kluven nu, är glad över att jag äntligen börjat gå ner men funderar på hur bra det är när det går så snabbt nu.

  • Anonym (Beror på)

    Hur mycket lösskinn beror på hur mycket övervikt man har. Mycket övervikt= lösskinn hur sakta man än går ner. Sen beror det på under hur lång tid man gått och dragit på sig övervikten också. Det är därför det oftast är lättare att få bort löshuden efter en graviditet för då har den varit utsträckt så kort tid. Men har man t.e.x dratt på sig 50 kg extra under många år har huden varit uttöjd så länge att den helt enkelt inte kan dra ihop sig.

    Jag ser det som så att bättre lite lösskinn än övervikt så gå ner du.  Glad

  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Erica) skrev 2016-05-27 17:45:00 följande:
    Jag är 1.66 och väger nu 68. Vill gärna gå ner till 60kg som jag vägde innan graviditeten. Är väldigt kluven nu, är glad över att jag äntligen börjat gå ner men funderar på hur bra det är när det går så snabbt nu.
    Jamen jösses,det är ju ingenting! Blir inget lösskinn av den lilla viktnedgången,du är ju inte ens fet. Tungan ute Inte ens överviktig i nån ände.
  • Anonym (Erica)
    Anonym (Beror på) skrev 2016-05-27 17:48:54 följande:
    Jamen jösses,det är ju ingenting! Blir inget lösskinn av den lilla viktnedgången,du är ju inte ens fet. Tungan ute Inte ens överviktig i nån ände.
    :) vad glad jag blir när du skriver så. Enligt ett BMI var jag överviktig. Vad skönt då slipper jag oroa mig för en sak mindre :)
  • Anonym (fse)

    Jag gick ner 25 kg på fyra månader och fick ingen lös hud nånstans, så tror inte du behöver oroa dig. ;)

  • klyban
    Anonym (Erica) skrev 2016-05-27 17:45:00 följande:
    Jag är 1.66 och väger nu 68. Vill gärna gå ner till 60kg som jag vägde innan graviditeten. Är väldigt kluven nu, är glad över att jag äntligen börjat gå ner men funderar på hur bra det är när det går så snabbt nu.

    Nu efter du fött ditt barn(gratulerar till ditt barn), har du fått lös hud?
    Om svaret är nej här, så behöver du inte oroa dig.
    Du har inte tillräckligt med omfång, att det ska bli problem med huden inte drar sig tillbaka.
    De som får problem med överflödig hud, är de som kanske har +40kg till.


    Men allt beror från en person till annan, men är svaret nej på lös hud efter barnet föddes.
    Så är det nej på denna fråga med.

  • Anonym (Erica)
    klyban skrev 2016-05-27 19:52:01 följande:

    Nu efter du fött ditt barn(gratulerar till ditt barn), har du fått lös hud?
    Om svaret är nej här, så behöver du inte oroa dig.
    Du har inte tillräckligt med omfång, att det ska bli problem med huden inte drar sig tillbaka.
    De som får problem med överflödig hud, är de som kanske har +40kg till.


    Men allt beror från en person till annan, men är svaret nej på lös hud efter barnet föddes.
    Så är det nej på denna fråga med.


    Tack!
    Nej ingen lös hud förutom brösten som blivit hängigare.

    Tack för alla svar vad lättad jag blir!
  • klyban

    Att brösten ger sig lite, är helt normalt.
    Men jag tror du har inget att oroa dig över.

Svar på tråden Lagom takt för viktminskning om huden ska hinna med?