• Anonym (Längtar)

    Graviditetstest 3 dagar efter uttag av spiral

    Testa mig idag bara för att jag hade tester hemma. vad ser ni?

  • Svar på tråden Graviditetstest 3 dagar efter uttag av spiral
  • Anonym (Längtar)

    Därför att jag ser ett svagt plus. Jag trodde verkligen inte att det skulle synas ngt blev överraskad och undrar om jag ser helt fel eller om ngn mer ser ett svagt plus.

  • Långbenopluto
    Anonym (Längtar) skrev 2016-05-27 23:20:20 följande:
    Därför att jag ser ett svagt plus. Jag trodde verkligen inte att det skulle synas ngt blev överraskad och undrar om jag ser helt fel eller om ngn mer ser ett svagt plus.
    Jag ser inget svagt plus... jag ser ett negativt test.

    Tre dagar efter uttag av spiralen har du inte haft ägglossning ens.... det får du om ca 2 veckor och sedan tar det ytterligare ca två veckor innan du kan testa.
  • Anonym (Längtar)

    Vad vet du om när jag har haft ägglossning? Enligt mina beräkningar hade jag ägglossning när jag tog ut spiralen eller dagen innan svårt att veta exakt iofs.

  • Anonym (...)
    Snövits skrev 2016-05-27 23:32:38 följande:
    Jag ser inget svagt plus... jag ser ett negativt test.

    Tre dagar efter uttag av spiralen har du inte haft ägglossning ens.... det får du om ca 2 veckor och sedan tar det ytterligare ca två veckor innan du kan testa.
    Det beror ju på typ av spiral.
  • Långbenopluto
    Anonym (Längtar) skrev 2016-05-27 23:37:09 följande:
    Vad vet du om när jag har haft ägglossning? Enligt mina beräkningar hade jag ägglossning när jag tog ut spiralen eller dagen innan svårt att veta exakt iofs.
    Vilken spiral har du haft?

    Hade du ÄL när du tog ut den så tar det minst 7 dagar innan man kan få ett pos g-test.
  • Babyfeber

    Ser inget jag heller. Vilken typ av spiral hade du?
    Även om du hade äl för 3-4 dagar sen är det för tidigt nu.

  • Anonym (Längtar)

    Jag kan absolut se fel men kroppen producerar hcg när ägget har fäst i livmoderslemhinnan vilket kan ske på 3 dagen efter äglossning. Om jag hade äglossning i måndag är det ju inte helt omöjligt. Ska testa mig med morgon urinen. Jag själv är tvärsäker men tiden får avgöra :)

  • Mika86

    Negativt test med färgrester ser jag, det tar 7-10 dagar för ägget att fästa efter äl o först då kan det ge utslag på ett test.

    Lycka till om en vecka

  • Cyanea
    Anonym (Längtar) skrev 2016-05-27 23:55:10 följande:

    Jag kan absolut se fel men kroppen producerar hcg när ägget har fäst i livmoderslemhinnan vilket kan ske på 3 dagen efter äglossning. Om jag hade äglossning i måndag är det ju inte helt omöjligt. Ska testa mig med morgon urinen. Jag själv är tvärsäker men tiden får avgöra :)


    Det låter som Familjeliv-skröna att ägget skulle kunna fästa så tidigt som 3 dagar efter ägglossning. Det måste dela sig till vad som kallas för en blastocyst, vilket den inte blir förrän tidigast 5 dygn efter befruktning (vilket kan ske upp till 24 timmar efter ÄL). Inte förrän då kan det kläckas ur sitt skal och fästa. När det fäst färdigt börjar hCG att produceras av moderkakans celler. Mänskliga embryon är extremt kinkiga och måste delas på ett väldigt exakt sätt för att överleva. Minsta lilla fel och det aborteras.

    Sen kan du självklart plussa senare i cykeln, men skedde ÄL när du tror så är det inte möjligt. Lycka till! 
  • Cyanea
    BeautifulMoments skrev 2016-05-29 22:11:17 följande:

    Tog ett likadant test idag. Som du ser ska strecket va längre från den andra vid positivt.


    Stort grattis :D 
Svar på tråden Graviditetstest 3 dagar efter uttag av spiral