• Anonym (Blågrön)

    Mycket lättare att träffa bra män på nätet än IRL...

    En sak jag har funderat på en del är varför det är så mycket lättare att träffa bra män ute på nätet än IRL. Visst har jag även träffat män IRL som varit okej, men det jag märkt rätt snabbt är att det vart fel typ av man för mig och att de stirrat sig blinda på mitt utseende och sen glömt att de ska gilla min personlighet också. 

    De allra bästa förhållandena jag har haft har kommit till genom att jag diskuterat med män på nätet över en längre tid, utan att ens byta bild, och sedan träffas spontant för en vänskaplig fika. Helt plötsligt har även passion uppstått och lett till mer än så.

    Dejtingsajter kan jag däremot inte rekommendera eftersom allt fokus där läggs på bilderna och då riskerar det att bli ungefär som i verkligheten när någon bara tagit fasta på att man har ett vackert ansikte och glömmer att den även ska lära känna personen bakom. 

    Vad är era erfarenheter? 

  • Svar på tråden Mycket lättare att träffa bra män på nätet än IRL...
  • Pappa41

    Håller med dig om allt
    RL är utseende fixerat
    Internet dejting även värre

    Bäst är träffas slumpmässigt utan att det har varit någon medveten tanke på få ihop det och sen råka kemi personlighet avgör

  • Anonym (Blågrön)
    Pappa41 skrev 2016-05-28 20:28:12 följande:

    Håller med dig om allt
    RL är utseende fixerat
    Internet dejting även värre

    Bäst är träffas slumpmässigt utan att det har varit någon medveten tanke på få ihop det och sen råka kemi personlighet avgör


    Javisst är det så. Jag har testat nätdejting vid ett tillfälle och kan säga att det var ingen höjdare alls. Som kvinna och dessutom med ett fördelaktigt utseende blir man ju naturligtvis överöst med mejl från alla möjliga och omöjliga typer, men jag märkte rätt snabbt att fokus snarare låg på att få till en dejt IRL snabbt som attans utan att lära känna mig först eller att de ville ha ännu fler bilder för att försäkra sig om att jag var i god form, såg bra ut ifrån olika sidor etc. Det kändes hemskt och jag var inte alls intresserad av att delta i någon slags hundutställning. Ärligt talat så vet jag om att en klar majoritet av den manliga befolkningen skulle anse mig vara snygg och ha fin kropp, det har aldrig varit något problem att hitta någon som finner mig attraktiv. När allt fokus hamnar på det så blir det så ointressant för mig eftersom jag vet att de missar alla de väsentliga bitarna som är det som visar om man passar ihop som partners under en längre tid och är kompatibla även mentalt. 

    Visst är det viktigt att man attraheras av varandra fysiskt, men för att stå ut i det långa loppet behöver det även finnas en mental connection och förståelse för varandras personligheter. Om man bara ska swipe:a fram sin nästa på en bild riskerar man att bli VÄLDIGT besviken i slutändan när man inser att man inte har något gemensamt förutom den fysiska attraktionen. 

    Håller med om att det bästa är att träffas av en slump. Man diskuterar och kommer varandra nära, etablerar en vänskap och inser plötsligt att här finns det något mer, något som är värt att ta tillvara på. Något som är för fint för att kastas bort eller inte göra något av. :) 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Blågrön) skrev 2016-05-28 21:39:58 följande:
    Javisst är det så. Jag har testat nätdejting vid ett tillfälle och kan säga att det var ingen höjdare alls. Som kvinna och dessutom med ett fördelaktigt utseende blir man ju naturligtvis överöst med mejl från alla möjliga och omöjliga typer, men jag märkte rätt snabbt att fokus snarare låg på att få till en dejt IRL snabbt som attans utan att lära känna mig först eller att de ville ha ännu fler bilder för att försäkra sig om att jag var i god form, såg bra ut ifrån olika sidor etc. Det kändes hemskt och jag var inte alls intresserad av att delta i någon slags hundutställning. Ärligt talat så vet jag om att en klar majoritet av den manliga befolkningen skulle anse mig vara snygg och ha fin kropp, det har aldrig varit något problem att hitta någon som finner mig attraktiv. När allt fokus hamnar på det så blir det så ointressant för mig eftersom jag vet att de missar alla de väsentliga bitarna som är det som visar om man passar ihop som partners under en längre tid och är kompatibla även mentalt. 

    Visst är det viktigt att man attraheras av varandra fysiskt, men för att stå ut i det långa loppet behöver det även finnas en mental connection och förståelse för varandras personligheter. Om man bara ska swipe:a fram sin nästa på en bild riskerar man att bli VÄLDIGT besviken i slutändan när man inser att man inte har något gemensamt förutom den fysiska attraktionen. 

    Håller med om att det bästa är att träffas av en slump. Man diskuterar och kommer varandra nära, etablerar en vänskap och inser plötsligt att här finns det något mer, något som är värt att ta tillvara på. Något som är för fint för att kastas bort eller inte göra något av. :) 
    Så du rekommenderar alltså bildlös nätdejting?
  • Anonym (Blågrön)
    Anonym (Hur?) skrev 2016-05-28 21:59:10 följande:
    Så du rekommenderar alltså bildlös nätdejting?
    Inte dejtingsajter nej, det konceptet tror jag inte alls på. Däremot kan man ju finna människor i alla möjliga slags sammanhang på nätet utan att det är dejtingsajter. Det finns alla möjliga slags diskussionsfora, spel och communities. Jag tror att många har för bråttom med att försäkra sig om att den de pratar med inte är ful eller ljuger, så de vågar inte skapa kontakter så. 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Blågrön) skrev 2016-05-28 22:31:41 följande:
    Inte dejtingsajter nej, det konceptet tror jag inte alls på. Däremot kan man ju finna människor i alla möjliga slags sammanhang på nätet utan att det är dejtingsajter. Det finns alla möjliga slags diskussionsfora, spel och communities. Jag tror att många har för bråttom med att försäkra sig om att den de pratar med inte är ful eller ljuger, så de vågar inte skapa kontakter så. 
    Ja. Vi har nog alla en gnutta ytlighet i oss. Jag tror det finns väldigt logiska förklaringar till det.

    Själv bryr jag mig inte så mycket om utseendet eller värderar det inte på samma sätt som många andra. Men helt oviktigt är det såklart inte.
  • Pappa41

    Helt klart slumpen
    Saknar faktum att träffas på de sättet

    Dom i mindre orter har dessutom fördel då man kan slumpmässigt oxå ramla på någon ytlig bekant och börja prata med där tycke uppstår...
    De är tyvärr svårt exempel i stockholm

Svar på tråden Mycket lättare att träffa bra män på nätet än IRL...