• Svar på tråden Hur skulle du beskriva ditt drömhus?
  • Aniiee

    Utan öppen planlösning.....


    You are the creators and the curators of your own lives
  • gbgumman

    Stora ytor och högt i tak. Stora fönster sin inte är vända mot vägen. Vi håller på att bygga och vårt hus kommer ha takhöjd på 2,7 m nere och uppe mellan 2,5-4 m. Så glad.

  • Jw83

    När vi jagade vårt drömboende så hade vi några krav. Minst 100 år gammalt. Vi gillar inte nybyggda hus alls utan föredrar gamla gårdar med mycket historia.

    Stort med många rum, ingen öppen planlösning. Stallbyggnader. Mycket mark, hagar med stengärden, egen skog. Avskilt ute på landet men nära till allt. Vi ville i princip kunna promenera hunden nakna men samtidigt ha cykelavstånd till tåg, affärer, skolor osv.

    Vi åkte och tittade på många gårdar innan vi hittade rätt.

  • sextiotalist
    Aniiee skrev 2016-05-29 01:24:13 följande:

    Utan öppen planlösning.....


    jaaaaaa och ett traditionellt kök (inget fult sk lantligt med en vit ho) med rejäl diskbänk.

    Ett äldre hus, helst från 50-talet eller 60-talet. Inte sönderrenoverat (läs nyrenoverat).

    Bra förvaringsutrymmen. Riktig klädkammare, en riktig hall, inte kliva rakt in i vardagsrummet.

    Dessutom vill jag ha en riktig trädgård, träd buskar. Inte en enda platta mer än nödvändigt
  • gbgumman
    sextiotalist skrev 2016-05-29 06:48:32 följande:
    jaaaaaa och ett traditionellt kök (inget fult sk lantligt med en vit ho) med rejäl diskbänk.

    Ett äldre hus, helst från 50-talet eller 60-talet. Inte sönderrenoverat (läs nyrenoverat).

    Bra förvaringsutrymmen. Riktig klädkammare, en riktig hall, inte kliva rakt in i vardagsrummet.

    Dessutom vill jag ha en riktig trädgård, träd buskar. Inte en enda platta mer än nödvändigt
    Vill inte heller ha ett lantkök men kan tycka det är fint i rätt hus. Ett lantkök i ett äldre hus är fint och lika så spröjs i fönster på ett äldre hus. Jag är helt inne på funkis/modern design. Men skulle inte inreda så om jag hade ett äldre hus. Vet några som har ett hus där inte spröjs passar och så ser det mer ut som ett fängelse än ett hus med gamla detaljer.
  • MadHatter

    Ett torp. Jag vill bo i lägenhet i stan, men mitt drömhus är ett torp ganska nära som man kan åka till när man vill. Litet. I skogen eller vid en sjö eller vid havet....

  • gbgumman


    Denna bild hade jag med mig när vi skulle rita vårt kök. Vad tycker ni hiss eller diss
  • gbgumman

    Gillar dock inte kakel eller tak. Och så vill jag ha vita vitvaror. Men älskar luckor och bänkskivor

  • MadHatter
    gbgumman skrev 2016-05-29 08:59:41 följande:

    Gillar dock inte kakel eller tak. Och så vill jag ha vita vitvaror. Men älskar luckor och bänkskivor


    Snyggt, modernt och lättstädat ser det ut. Med ett roligare kakel kan det nog bli mer personligt också. Själv föredrar jag mörkare trä men helheten är ju ljus, fräsch och "öppet".
  • Tonårsmamman1
    gbgumman skrev 2016-05-29 08:57:33 följande:
    Denna bild hade jag med mig när vi skulle rita vårt kök. Vad tycker ni hiss eller diss
    Gillar det.

    Kaklet är kanske lite väl mönstrat, men hade detta kök suttit i ett hus vi vill ville köpa hade jag inte bytt det.
  • gbgumman
    Tonårsmamman1 skrev 2016-05-29 09:13:25 följande:
    Gillar det.

    Kaklet är kanske lite väl mönstrat, men hade detta kök suttit i ett hus vi vill ville köpa hade jag inte bytt det.
    Vill ha vitt kakel. Kommer ha ett stort vackert fönster hos oss och där ska jag ha blommor som gör det mer personligt. Men detta var en bra inspirationsbild
  • sextiotalist
    gbgumman skrev 2016-05-29 08:57:33 följande:

    Denna bild hade jag med mig när vi skulle rita vårt kök. Vad tycker ni hiss eller diss


    Bänken vid sidan hade jag ersatt med ett matbord.
  • gbgumman
    sextiotalist skrev 2016-05-29 12:20:27 följande:
    Bänken vid sidan hade jag ersatt med ett matbord.
    Detta är inte alls vårt kök utan bara en inspirationsbild till stilen jag vill åt. Vi har mycket mer fönster.
Svar på tråden Hur skulle du beskriva ditt drömhus?