• Molzks

    Pissa på mig!

    Vete fan var jag ska börja! 

    Vid 3 tillfällen under dom senaste tre månaderna har jag pissat på mig i sömnen. Jag vet inte varför detta har skett, jag har aldrig haft problem med sängvätning förut under mitt 25 åriga liv. Och jag lider inte av någon urinvägsinfektion etc. 

    Dock så dricker jag ganska mycket vatten innan läggdags. Men detta har jag gjort sedan jag var 15 och aldrig stött på något problem förrän nu. Så här kan min kvällsrutin se ut. Kl 20:00 Dricker kanske 0.5l vatten, lägger mig kl 22, vaknar 01 och dricker kanske ett glas vatten. Personligen tror jag vattnet är problemet. Men varför händer det nu? Jag drack ju mer förut och fick aldrig några problem. 

    //// Molzks

  • Svar på tråden Pissa på mig!
  • Josek83

    Tror också det beror på vattnet. Försök att inte dricka något efter tex klockan 19.00 på kvällen och se om det hjälper. Jag vet också att det finns något hormon eller ämne i kroppen som utsöndras och som ska göra att man inte behöver kissa när man sover ( om man inte druckit jättemycket förstås). Du kanske har brist på detta. Så förklarade iallafall läkaren det för mig när jag hade lite problem med sonen som kissade på sig.

  • annabellelee

    Ring 1177 och hör vad de säger. Som Josek83 skrev kan det finnas medicinska skäl tii sängvätning. Visst kan man dricka för mycket och behöva kissa under natten, men vanligtvis vaknar man av att man är nödig. Var det något som gjorde att du sov extremt tungt just dessa nätter? Annars hade jag kollat med 3d läkare eller 1177.

  • Voffel

    I senaste Kropp&själ i P1 pratade de om potträning och sängvätning. Potträning är ju inaktuellt så klart, men det var en läkare som förklarade det här med hormonerna på ett bra sätt. Bra info finns också på 1177.se.

  • Anonym (Blä)

    Det heter "Jag pissaDE på mig", annars tror man att du vill att någon ska pissa på dig.

  • Anonym (?)

    Varför dricker du så mycket på kvällen/natten? Är du törstig? Är du alltid lika törstig? Kan det vara så att du har diabetes?

Svar på tråden Pissa på mig!