• Anonym (Latmask...)

    Hur ska jag sluta vara så jävla lat?!

    Precis som rubriken, hur ska jag sluta vara så jäkla lat?! Jag pluggar heltid på distans, jobbar 60-75% och har smått hemma. 167cm och 63 kg, vilket är ca 10-12 kg mer än min normala vikt... Har alltid varit väldigt väldigt kurvig, oavsett vikt men nu har jag blivit på gränsen till småfet. Hår och hud är katastrof.

    Jag motionerar inte, aldrig med andra ord. Däremot har jag ett fysiskt krävande yrke. Mina matvanor ställer dock till det kopiöst för mig. Till stor del har det med viktuppgången att göra!

    Morgon; oboy och två ljusa smörgåsar (med smör).

    Lunch; vilket sött som helst. Godis eller kakor..

    Middag; ingenting eller skräpmat..

    Kväll; glass/godis/kakor/läsk, alltid något av det.

    Som ni ser, det näringsrikaste jag kommer i närheten av är ljusa smörgåsar.. Till stor del beror detta på att jag inte tycker om speciellt mycket mat. Framförallt kött ställer till det!

    Nu har jag insett att situationen är ohållbar. Så ge mig lite tips på näringsrikare mat? Kanske "nyttigare" alternativ till sötsaker? Hur ska jag komma igång att motionera? Hur ska jag göra för att inte ge upp?

  • Svar på tråden Hur ska jag sluta vara så jävla lat?!
  • Anonym (Greta)

    Låter som hög risk för näringsbrister tycker jag. Satsa på att börja med bättre mat så kommer nog orken till annat. 

    Vad kan du tänka dig till frukost? Ägg, fil , gröt? 

  • Anonym (sebbe)

    Tips på näringsrikare mat? ALL mat är näringsrikare än det du äter. Det enda som innehåller näring på din lista är väl oboyen, såvida den är blandad med mjölk... Ja och smöret du har på mackan innehåller näring. Äter du inget pålägg?Bara smör?

    Tips på nyttigare alternativ till sötsaker? FRUKT! 

    Ät en SALLAD till lunch så får du i dig GRÖNSAKER.

    Ät en middag! (Nej, inte skräpmat.)

  • Zombie von Rymmen