• Sephora

    Efter-flytt-käk

    Vad skulle ni bjuda dem som har hjälpt till med en flytt? Jag kommer eventuellt att låta alla följa med till den lokala thairestaurangen...men tänker att det finns alternativ som kanske är liiiite billigare. Men om jag ska bjuda på något eget måste det vara något som går att förbereda dagen innan och som är typ lätt att ställa fram/fixa till efter flytten. Förslag emottages tacksamt!

  • Svar på tråden Efter-flytt-käk
  • Åsa

    Det enda jag stött på är /hämt/pizza. Sådant som går att förbereda är ju svårt när man själv står uppe i en flytt. Vet inte om du/ni har ont om pengar för tillfället, annars kan jag tycka att pris för ordinär hämtmat av typ thai/pizza är väldigt billigt jämfört med vad flyttfirma kostar.

  • Mika86

    Nån typ av utemat (pizza, thai, Kina) eller om du har möjlighet så kanske nån sallad som ändå ska ätas kallt

  • Toodiloo

    Chilli con Carne med bröd och gräddfil- kanonbra flyttmat som uppskattas av de flesta- bara att göra en stor gryta o värma på! Annars är väl klassikern att beställa pizza.
    Obligatoriskt är även flyttbacken med öl o Cola ????

  • Mantrasina

    Hämtmat är ett alternativ. Har bjudit med både på pizza, indier och Max. 


    Men annars tycker jag att paj eller lasagne är perfekt, bara ställa in i ugnen på värmning ett tag innan mat, och så en fräsch sallad till. Det förutsätter ju förstås att sittmöbler och framför allt tallrikar bestick glas finns, alternativt engångsgrejer.

  • Loppan980

    Vi flyttade för några månader sen. Många som hjälpte till. :) Svärmor fixade fika till alla och sen bjöd vi på pastagratäng och sallad. Stolar, pallar och soffan användes ihop med olika tallrikar och bestick. Alla verkade mätta och nöjda iaf.

Svar på tråden Efter-flytt-käk