• Anonym (Känns­intebr­a)
    Äldre 30 May 00:52
    11590 visningar
    87 svar
    87
    11590

    Irritation över bonus existens

    Nu för tiden känner jag mest irritation över bonus existens. Han klampar hårt i golvet när han går, smaskar högt när han äter, är motoriskt klumpig, högljudd, krävande då han vill bli underhållen hela tiden. Jag tittar ofta på honom och tänker bara SUCK vilken unge, orka!

    Jag har tappat intresset för att engagera mig i hans utveckling och gör bara saker med honom när det kommer naturligt.

    Ibland har vi det dock riktigt bra och han vill kramas, hålla handen och umgås med mig och jag med honom. Men till mestadels tänker jag bara i smyg att han är irriterande och jobbig.

    Vad gör man när man känner såhär för bonus?

  • Svar på tråden Irritation över bonus existens
  • Anonym (Felic­ia)
    Äldre 30 May 03:22
    #1
    Anonym (Kännsintebra) skrev 2016-05-30 00:52:41 följande:

    Nu för tiden känner jag mest irritation över bonus existens.


    Lyssnade på en dokumentär om stackars lille Bobby igår. Hans äckliga mamma och hennes lika äckliga kille sa samma sak i polisförhören.

    Antar att du känner till hur de valde att lösa det?
  • Anonym (Logjo­p)
    Äldre 30 May 03:26
    #2

    Hur gammal är bonus?

  • Anonym (EmmA)
    Äldre 30 May 03:32
    #3
    Anonym (Kännsintebra) skrev 2016-05-30 00:52:41 följande:

    Nu för tiden känner jag mest irritation över bonus existens. Han klampar hårt i golvet när han går, smaskar högt när han äter, är motoriskt klumpig, högljudd, krävande då han vill bli underhållen hela tiden. Jag tittar ofta på honom och tänker bara SUCK vilken unge, orka!

    Jag har tappat intresset för att engagera mig i hans utveckling och gör bara saker med honom när det kommer naturligt.

    Ibland har vi det dock riktigt bra och han vill kramas, hålla handen och umgås med mig och jag med honom. Men till mestadels tänker jag bara i smyg att han är irriterande och jobbig.

    Vad gör man när man känner såhär för bonus?


    Bli särbo då och träffa pappan när han är barnledig utan barnet om han nu är så hemsk, äter för högljutt och klampar i golvet. Det är nog till fördel för både dig och honom
  • Anonym (Känns­intebr­a) Trådstartaren
    Äldre 30 May 03:50
    #4
    Anonym (Felicia) skrev 2016-05-30 03:22:20 följande:

    Lyssnade på en dokumentär om stackars lille Bobby igår. Hans äckliga mamma och hennes lika äckliga kille sa samma sak i polisförhören.

    Antar att du känner till hur de valde att lösa det?


    Du är ju störd om du drar paralleller med dem.
  • Anonym (Känns­intebr­a) Trådstartaren
    Äldre 30 May 03:50
    #5
    Anonym (Logjop) skrev 2016-05-30 03:26:01 följande:

    Hur gammal är bonus?


    6 år.
  • Anonym (Känns­intebr­a) Trådstartaren
    Äldre 30 May 03:51
    #6
    Anonym (EmmA) skrev 2016-05-30 03:32:20 följande:

    Bli särbo då och träffa pappan när han är barnledig utan barnet om han nu är så hemsk, äter för högljutt och klampar i golvet. Det är nog till fördel för både dig och honom


    Jag funderat på det men vill ju såklart att det ska funka.
  • Anonym (Felic­ia)
    Äldre 30 May 04:00
    #7
    Anonym (Kännsintebra) skrev 2016-05-30 03:50:31 följande:
    Du är ju störd om du drar paralleller med dem.
    Nej du är störd om du önskar att din partners son inte existerade. 
  • Anonym (Känns­intebr­a) Trådstartaren
    Äldre 30 May 04:02
    #8
    Anonym (Felicia) skrev 2016-05-30 04:00:51 följande:

    Nej du är störd om du önskar att din partners son inte existerade. 


    Det hade underlättat, ja! Men inget konstigt med det finns säkert många bonusmammor som känner så.
  • Anonym (EmmA)
    Äldre 30 May 04:02
    #9
    Anonym (Kännsintebra) skrev 2016-05-30 03:51:40 följande:
    Jag funderat på det men vill ju såklart att det ska funka.
    Då får du väl börja ändra ditt beteende och din inställning.
  • Anonym (Logjo­p)
    Äldre 30 May 04:03
    #10

    Hur mycket har ni bonus hos er?

    Är bonus 6 år så bonus som de flesta andra 6åringar och tyvärr så får du finna dig i det.

    Antingen så lägger du tiden på bonus och är med och uppfostrar, "tugga med stängd mun" "inga elefantsteg" "dämpa dig nu" osv och inser att det är en övergångsperiod.

    Eller så får ni väl bli särbos.

    Svårt att hitta ett mellanläge där tror jag, typ bo ihop och strunta i och sluta engagera dig i bonus.

    Men att störa sig på ett litet barn som testar gränser är tyvärr ingen idé, i slutändan så blir det för mycket.

Svar på tråden Irritation över bonus existens