• Anonym (p)

    Hur många dejter leder till en ny dejt el mer ?

    Undrar hur det är för er när ni dejtar. Hur många av de dejter ni går på leder till att ni går på en ny dejt med samma person eller kanske något mer ?

    Har nu varit på en rad dejter som inte blivit mer än en dejt och undrar om det är fel på mej eller om det är vanligt. 

  • Svar på tråden Hur många dejter leder till en ny dejt el mer ?
  • Anonym (pop)

    Är du kille eller tjej?

    Själv är jag tjej och varit singel drygt tre år. Har dejtat en del men inte hittat någon som jag känt något extra för och som det blivit seriöst med. Eftersom jag inte pallar fortsätta dejta när det känns halvljummet så har det ofta bara blivit en dejt (känner direkt om det finns potential för min del). Kanske max 1/3 av dejterna lett till några fler dejter än en.

  • Fjäril kär

    Om känslan och nyfikenheten varit ömsesidiga redan på första dejten har det fallit sig naturligt med en fortsättning och flera dejter.

    Jag har dejtat vidare kanske 2 av fyra dejter.

    Ibland måste man också komma ihåg att själv ta initiativet till flera dejter.

  • Anonym (p)
    Anonym (pop) skrev 2016-05-30 09:32:23 följande:
    Är du kille eller tjej?

    Själv är jag tjej och varit singel drygt tre år. Har dejtat en del men inte hittat någon som jag känt något extra för och som det blivit seriöst med. Eftersom jag inte pallar fortsätta dejta när det känns halvljummet så har det ofta bara blivit en dejt (känner direkt om det finns potential för min del). Kanske max 1/3 av dejterna lett till några fler dejter än en.
    Kille. har haft 6-7 dejter den senaste tiden och ingen har gått vidare till några fler dejter. Det har kanske varit de som inte önskat men samtidigt har jag inte varit så där jätteintresserad av något förhållande man hade kanske kunnat tänka mig träffas fler ggr för att känna efter och kanske ha sex.

    Men det kanske märks att man egentligen inte är 100% intresserad ? Trots jag nog inte visar mig ointresserad ? 
  • Anonym (pop)
    Anonym (p) skrev 2016-05-31 19:07:44 följande:

    Kille. har haft 6-7 dejter den senaste tiden och ingen har gått vidare till några fler dejter. Det har kanske varit de som inte önskat men samtidigt har jag inte varit så där jätteintresserad av något förhållande man hade kanske kunnat tänka mig träffas fler ggr för att känna efter och kanske ha sex.

    Men det kanske märks att man egentligen inte är 100% intresserad ? Trots jag nog inte visar mig ointresserad ? 


    Hur gammal är du?
  • Anonym (1)

    jag har nätdejtat 7 olika personer, Av dem hade jag en dejt med 5 av dem. Man kände liksom att det inte skulle leda vidare. Den sjätte personen ville jag verkligen ge en chans, jag tänkte att jag skulle ändra mitt eget dejtingmönster så vi sågs 4 ggr, men nej, efter det var jag tvungen tala om att jag inte tyckte vi hade något att bygga på. Eg visste jag det redan efter dejt ett, insåg jag efter dejt 4. Att försöka gå emot mina instínkter var inte rätt väg. 

    Den sista personen var det riktigt bra vibbar med redan innan vi ens setts. Vi sågs, fikade i tre timmar, pratade hela tiden. Kändes bra! Vi bestämde en dejt till, han bjöd mig på middag hemma hos honom och efter den dejten visste jag helt säkert att jag ville ses mer (vi hade inte haft sex, inte ens kyssts)

    Det hade helt enkelt känts mkt bättre än med nån av de andra på första dejten. Idag är vi tillsammans sen drygt 2 år och ska snart bli sambos :) 

    så mitt råd är att gå på magkänslan efter dejt ett. 

  • Anonym (p)
    Anonym (pop) skrev 2016-05-31 19:14:28 följande:
    Hur gammal är du?
    40+ varför undrar du?
  • Anonym (1)

    sen tänker jag att det blir speciellt om man nätdejtar. I det riktiga livet skulle vi nog inte gå ut med första bästa så varför ska man förvänta sig att det ska klicka så ofta på dejter? 
    Om man tex tänker på sina arbetskamrater och låtsas att de var lediga för att dejta, hur många skulle man då ärligt egentligen kunna tänka sig en relation med? Kanske nån men inte speciellt många antar jag. Eller i mataffären eller var som helst där man möter människor. Men bara för att man är så inställd på att man SKA dejta så blir man besviken, tror jag. 

  • Anonym (pop)
    Anonym (p) skrev 2016-05-31 19:18:13 följande:

    40+ varför undrar du?


    Folk tenderar bli mer kräsna (bekväma) med åldern och orkar inte längre satsa helhjärtat på relationer.
  • Kjell2

    Hängde mycket på hur jag fick första kontakten. Var det via internet var det kanske hälften som jag frågade igen. Samma om det var någon man träffat på krogen och kontaktat igen.

    Var det någon jag kände sen tidigare, kollega eller bekant t ex, så blev det oftast flera.

Svar på tråden Hur många dejter leder till en ny dejt el mer ?