• mor3

    Fick en chock igår stackars flicka

    Var hem till en väninna som är `` Barnvakt `` åt en bekants 17 åring.
    Då de är på Semester.

    De hade sänt med en lapp där det stod:


    Hon ska äta kvällsfika vid 20,30 och sätta på sig Pyamas och borsta tänderna.
    Ska ligga vid 21,00.
    Har ett klädes paket för vardera av 7 dagar med rena kläder de är märkta med Vecko dag.
    Tandkräm och tandborste skall användas morgon och kväll med Munvatten.
    Nallen får bara användas när hon går och sover.
    1 Frukt om dagen att ta med till skolan.


    1: Barnvakt åt en 17 åring nä då hade jag flyttat hemifrån redan och var gravid.
    2: Klädpaket jag satte på mig det jag vill.
    3: Pyamas och nattnings tid vänta hon är är inte 5 år
    4: Nalle får bara användas när hon sover.
    5: Frukt till skolan Mina barn sluta med det i mellanstadiet.

    Jag säger som så Fy F låt barnet bli vuxen det är ju en vuxen tjej inget barn/Bebis.
    Hon borde väl kunna vara hemma själv i en vecka.

  • Svar på tråden Fick en chock igår stackars flicka
  • litenmor

    Fast det kan inte vara så att den här tonåringen har en diagnos eller liknande som kräver denna uppassning och rutin. Hon vill antagligen ha nallen om bara får ha den vid läggdags...

  • Maddi
    mor3 skrev 2016-05-30 18:10:06 följande:

    Hon ska vara helt frisk.

    Det är det som gör det mer sorgligt.


    De är mycket möjligt att dom inte berättar hela historien. Det kan vara så att 17 åringen har ett handikapp.

    Jag tycker att de är sorgligt att folk är så snabb att döma andra människor.
  • mor3
    Maddi skrev 2016-05-30 20:34:57 följande:
    De är mycket möjligt att dom inte berättar hela historien. Det kan vara så att 17 åringen har ett handikapp.

    Jag tycker att de är sorgligt att folk är så snabb att döma andra människor.
    Jo men frågade min bekant rätt ut och fråga om hon hade nåt handikapp.
    Då sa hon att de trodde hon inte hon går i vanlig klass mm.

    Men det är ju sant att hon kan ha nån diagnos endå och då är det ju sorgligt.
  • athanatos

    Men har du inget att fundera på? Tvätt, städ, någon middag att planera, vad som helst som tillhör ditt liv och inte personer du egentligen inte känner?
    Tror det blir bättre då.

  • Ego Lovers
    mor3 skrev 2016-05-30 21:37:40 följande:
    Jo men frågade min bekant rätt ut och fråga om hon hade nåt handikapp.
    Då sa hon att de trodde hon inte hon går i vanlig klass mm.

    Men det är ju sant att hon kan ha nån diagnos endå och då är det ju sorgligt.
    Diagnos? Funktionsnedsättning menar du va!
    För man kan även få en cancerdiagnos
  • Cilla93
    Maddi skrev 2016-05-30 20:34:57 följande:

    De är mycket möjligt att dom inte berättar hela historien. Det kan vara så att 17 åringen har ett handikapp.

    Jag tycker att de är sorgligt att folk är så snabb att döma andra människor.


  • Litet My
    Maddi skrev 2016-05-30 20:34:57 följande:
    De är mycket möjligt att dom inte berättar hela historien. Det kan vara så att 17 åringen har ett handikapp.

    Jag tycker att de är sorgligt att folk är så snabb att döma andra människor.
    Instämmer till fullo. Sedan är det som att en del anser att det är deras rättighet att få veta exakt allt om andras diagnoser för annars är det misstänkt. Tycker i övrigt listan ser exakt ut som en lista för någon som behöver extra mycket tydlighet och struktur. Inget misstänkt alls.
Svar på tråden Fick en chock igår stackars flicka