• MaddeEng

    Hjälp !

    Hej ! Känner att jag måste få fråga ut om mina funderingar !

    Jag har sen 13 haft preventiv medel men för ungefär en månad sen slutade jag med det senaste vilket var en hormonspiral .. Jag hade förut en p-stav och när jag tog ut den hade jag ingen mens för 5 månader och sen satte jag in sprialen .. Nu denna gång har jag inte fått mensen efter uttaget (28 april) heller men fått massa graviditets symtom men även nu efter en månad får jag inget plus på Stickan .. Jag blir tokig för har bara den här tanken i bakhuvudet att något är fel på min kropp för enligt Umo och så ska spiralen inte påverka ägglossning och då borde jag kunna blivit gravid efter men ändå verkar ju plusset aldrig komma och blir tokig för alla symtom , hade nöjt mig med att bara inte ha symtom och sen fått mensen !!

    Vad tror ni ?? Och vart kan jag i så fall kolla upp mig ?

  • Svar på tråden Hjälp !
  • JolineElin

    Det borde ha plussat på Stickan nu om du vore gravid. Ring till gyn mottagningen och be dom titta på dig :)

  • MaddeEng
    JolineElin skrev 2016-05-30 20:32:21 följande:

    Det borde ha plussat på Stickan nu om du vore gravid. Ring till gyn mottagningen och be dom titta på dig :)


    Vill helst inte gå till gyn här för sist fick hon mig att känna mig Som en fet kosa och fick mig att tro att jag var steril fram tills Umo berätta att det är högst osannolikt .. Var hos barnmorskan idag och hon sa att jag kan ha blivit gravid men inte när jag trodde att jag blivit därför är det för tidigt att se och att chansen fanns att jag bara inte ger utslag nog .. Ska testa med ett lite känsligare test imorgon annars går jag tillbaka nästa onsdag om jag inte fått min mens och så skulle hon känna efter om min livmoder blivit större så kan jag va gravid men av någon konstig anledning inte gett utslag .. Jobbigaste är inte att inte vara gravid det gör detsamma , det jobbiga är att inte veta vad som händer i min kropp !
  • Primulina

    Hej

    När jag bytte från hormonspiral till kopparspiral fick jag samma som dig. Det enda förklaringen jag ser är skendräktighet. Googla på spiral och skendräktig så kommer det upp flera med liknande problem. Mitt höll i sig i typ en månader.

Svar på tråden Hjälp !