• mittnamnarprivat

    Mina vänner övergav mig

    Mitt liv under de 3 senaste åren har varit en stor börda. Jag har mått så extremt dåligt, det här är ingen snyfthistoria där jag tänker berätta i detalj allt som hänt osv. Utan detta är bara för att folk omkring mig kanske ska förstå mig ur ett större perspektiv då jag inte varit en vidare öppen människa alls och för att jag vill höra era åsikter om jag gjort något fel eller inte tack.


    Jag går nu i dom sista dagarna utav årskurs 2 i gymnasiet. Allt började att gå lodrätt neråt för mig när jag gick i början av årskurs 9, det var mest i hemmet allt började bli riktigt jobbigt först, sen med min dåvarande pojkvän och sen tillslut med mina vänner. Förloppet utav allt detta fick mig verkligen att nå botten i min ?mående-skala? eller vad man ska kalla det. Då allting konstant var jobbigt antingen hemma eller med min ?partner? så försökte jag en period att konstant umgås med vänner istället, vilket jag gjorde, men efter ett tag började mina vänner märka att något var fel jag kunde stänga av mobiltelefonen i flera timmar, antingen pågrund av att något personligt skedde just då eller bara för att jag satt och storgrät.


    Jag började developera ett stort hinder för mig själv, nästan som en sorts diagnos, jag kunde bara helt enkelt inte öppna mig för folk i min omgivning om mitt liv hemma osv pga att jag försökte separera mina världar så mycket mellan bra och dåligt så att när jag var med mina vänner ville jag slippa tänka på det dåliga och sedan när jag var hemma så tänkte jag inte på mina vänner. Jag började göra mer och mer planer med mina vänner, planer jag sedan inte kunde hålla då jag antingen blev på alldeles för dåligt humör eller för att något på den ?dåliga sidan? blockerade allt det bra, och då ?skyllde? jag alltid detta på mitt liv hemma vilket var sanningen, men mina vänner började på något sätt istället för att tro mina ursäkter säga att jag ljög, vilket jag än idag inte kan förstå då jag verkligen behövde mina vänner och istället stängde de ute mig helt och sa endast att jag ljög, vilket jag inte kunde förstå? jag ljög ju inte jag mådde ju bara så dåligt att jag ställde in i princip hela tiden, är detta konstigt???


    Är detta något man kan förlora 7 vänner för?????
  • Svar på tråden Mina vänner övergav mig
  • The one in Blue
    Scalaren skrev 2016-05-30 20:48:55 följande:

    Mmmm, kan vara ditt språk som ställer till det för dig?


    Mmmmm, där fick du till det va?

    Förresten, din meningsuppbyggnad är inte grammatiskt gångbar. Korrekt hade varit: "Kan det vara ditt språk som ställer till det för dig?" Alternativt bruk av punkt i stället för frågetecken.

    Har din oförmåga att hålla isär frågor och påståenden inneburit några sociala svårigheter för dig?
  • Långbenopluto
    The one in Blue skrev 2016-05-30 21:01:07 följande:
    Mmmmm, där fick du till det va? Förresten, din meningsuppbyggnad är inte grammatiskt gångbar. Korrekt hade varit: "Kan det vara ditt språk som ställer till det för dig?" Alternativt bruk av punkt i stället för frågetecken. Har din oförmåga att hålla isär frågor och påståenden inneburit några sociala svårigheter för dig?
    Kanske det

    Men jag är vuxen och använder verkligen inte ord som develepovera...... eller hur fasen du stavar det?

  • Scoops

    Det är inte vänner om man kan "förlora" dem sådär, då är det bara bekanta :) Du är så ung fortfarande och kommer hinna träffa många människor i livet - däribland många bra vänner. 

  • The one in Blue
    Scalaren skrev 2016-05-30 21:18:07 följande:
    Kanske det

    Men jag är vuxen och använder verkligen inte ord som develepovera...... eller hur fasen du stavar det?
    Du verkar inte särskilt vuxen tycker jag. Vuxna människor brukar inte oombedda klanka ner på andras grammatik.

    Och vadå jag? Jag är inte TS vännen.
  • Nasonidi

    Jag kan förstå att dina vänner till slut tröttnade på att hitta på något med dig. Dels blev det ju aldrig av och eftersom dem anser att du ljög om anledningen så fick dem ingen vidare förklaring till varför.

    Det verkar som att du förväntar dig att dina vänner ska ställa upp men samtidigt vill du inte ge dem en ärlig chans eftersom du inte har berättat hur du mår. Man kan inte hjälpa nån som varken ber om hjälp eller vill ha den.

    Prata med någon, en vän eller en kurator, det hjälper att få lätta sitt hjärta. Just nu stänger du bara in dig själv vilket gör att du knuffar bort de vänner du har/haft.

  • Långbenopluto
    The one in Blue skrev 2016-05-30 23:08:04 följande:
    Du verkar inte särskilt vuxen tycker jag. Vuxna människor brukar inte oombedda klanka ner på andras grammatik. Och vadå jag? Jag är inte TS vännen.
    Jag klankar inte ned på grammatikern, vart läser du det?

    Jag klankar ned på dina konstiga ordval.
  • The one in Blue
    Scalaren skrev 2016-05-31 09:28:39 följande:
    Jag klankar inte ned på grammatikern, vart läser du det?

    Jag klankar ned på dina konstiga ordval.
    Mina? Jag är fortfarande inte TS. Du verkar ju inte helt som du ska.
  • Långbenopluto
    The one in Blue skrev 2016-05-31 11:24:18 följande:
    Mina? Jag är fortfarande inte TS. Du verkar ju inte helt som du ska.
    Inte du heller. Du skriver att jag klankar ned på TS grammatik. Vart gör jag det?
  • The one in Blue
    Scalaren skrev 2016-05-31 12:18:40 följande:
    Inte du heller. Du skriver att jag klankar ned på TS grammatik. Vart gör jag det?
    Du skrev att det kanske är TS språk som ställer till det för henne. Menade du alltså inte den allmänna grammatiken utan bara ett ord? Har du ofta problem med att hänga upp dig på ett felaktigt ord i en lång text? Låter jobbigt för dig.
  • Långbenopluto
    The one in Blue skrev 2016-05-31 13:25:52 följande:
    Du skrev att det kanske är TS språk som ställer till det för henne. Menade du alltså inte den allmänna grammatiken utan bara ett ord? Har du ofta problem med att hänga upp dig på ett felaktigt ord i en lång text? Låter jobbigt för dig.
    *stor gäsp*
  • The one in Blue
    Scalaren skrev 2016-05-31 21:29:01 följande:
    *stor gäsp*
    Haha men Gud. Du är definitivt inte vuxen hur mycket du än tror det. Skulle gissa på att du inte lämnat tonåren än.
  • Långbenopluto
    The one in Blue skrev 2016-06-02 11:17:08 följande:
    Haha men Gud. Du är definitivt inte vuxen hur mycket du än tror det. Skulle gissa på att du inte lämnat tonåren än.
    Du, det tar jag bara som en ren komplimang

    Tack <3
Svar på tråden Mina vänner övergav mig