• Emelliee97

    Ensam katt går runt utanför vår lägenhet

    Hej! En fin och möjligtvis gravid katthona går runt utanför vårt lägenhetshus. Den är super kelen och är väldigt snäll. Det gör ont i hjärtat att den ska behöva vara ute helt själv. Men hur vet man om det är någon annans? Är den helt ensam hade jag och min sambo gärna tagit hand om den men vi har ingen aning om den har en ägare, Inget halsband eller liknande.

    Tacksam för svar,

    Emelie :)

  • Svar på tråden Ensam katt går runt utanför vår lägenhet
  • L073156

    Jag jobbar med att hjälpa hemlösa katter och det du kan göra är att åka in med den till veterinären och kolla ev chip, då kan dom även kolla om hon är dräktig. Jag personligen hade tagit in katten och hör ni inget om en bortsprungen katt så har ni en ny familjemedlem. Har man en katt som är ute så ser man till att på något vis märka katten och kastrera. Hade hon haft ett hem hade hon gått dit och fött sina ungar. Uppdatera gärna hur det går. Lycka till

  • Dexter dot com

    Kolla chip hos vet, ring polisen och närmsta katthem och hör om någon har anmält en katt saknad och fota katten och lägg ut på fb. Under tiden tar du in katten och hör du inget så behåll den.

  • Emelliee97

    Hallå! Tack alla för era svar! Sambon och jag tog in den men det visade sig att det var en stallkatt lite längre bort. Så tyvärr får den bli ute. Den såg dock aldrig ut att må dåligt. Den är superfin i päls och ser hälsosam ut men får bara hoppas allt går bra med ungarna sen.

    Tack alla :)

Svar på tråden Ensam katt går runt utanför vår lägenhet