• Anonym (Styvm­orsvio­la)
    Äldre 30 May 23:43
    21964 visningar
    192 svar
    192
    21964

    Jag vill fan inte betala för hans barn?

    Sambo med en man. Köpte hus med honom för tre år sedan då vi båda hade hemmavarande barn. Nu bor bara hans barn kvar.

    Hur gör ni andra styvfamiljer? Hans barn är 16 och 19. Ska jag betala halva elräkningen och halva av allt annat? Har fan ingen lust fortsätta lägga ut så mkt pengar, när jag nu ör fri från min försörjningsbörda. Och mina barn står på egna ben.

  • Svar på tråden Jag vill fan inte betala för hans barn?
  • Äldre 30 May 23:55
    #1

    Träffa någon som inte har barn då?

  • Anonym (!)
    Äldre 31 May 00:03
    #2

    Men lägg av, ni bor ju tillsammans! Då håller man väl inte på och räkna kronor och ören?!! Mitt exempel: Två tonårstjejer som bott med oss i 7 år. Nu vuxna. 1 bonusson som nu är 11 år. Tjejerna har kostat en hel del men bonusson ska jag bo med längre. ORKA hålla på och räkna vad som kostar mest...

  • Anonym (daw)
    Äldre 31 May 00:03
    #3

    Känner likadant med en ny man kanske,, men det handlar ju bara om ett par år! Sen är dom är dom ju "vuxna" båda två. Har du dåligt med pengar? då kan jag förstå dig men har du pengar så kan det inte handla om så mycket liksom lite el för två pers hur mycket kan det handla om ? inte mycket...

  • Anonym (Hallo­n)
    Äldre 31 May 00:11
    #4
    +1

    Elräkning och liknande känns oerhört märkligt att ens fundera på. Däremot behöver du ju inte vara med och bekosta dyra kläder eller aktiviteter till barnen.

  • Äldre 31 May 00:43
    #5
    +1

    Tycker du ska hitta någon utan barn

    Att du ens tänker som du gör mig helt stum....

    Barnen kommer med i paketet att du sen inte behöver betsla med på dyra födelseklappar är väl en sak men du pratar om el förbrukning....
    Skrämmande

  • Anonym (daw)
    Äldre 31 May 00:49
    #6
    Pappa41 skrev 2016-05-31 00:43:04 följande:
    Tycker du ska hitta någon utan barn Att du ens tänker som du gör mig helt stum.... Barnen kommer med i paketet att du sen inte behöver betsla med på dyra födelseklappar är väl en sak men du pratar om el förbrukning.... Skrämmande
    Tänker likadant känns som fruktansvärt små summor men har man super lite pengar kan jag förstå känslan..
  • Anonym (Mini)
    Äldre 31 May 02:08
    #7

    Tycker han ska betala mer, både uppvärmning, el, mat kostar mer för han och hans barn än för dig.


    Pappa41 skrev 2016-05-31 00:43:04 följande:

    Tycker du ska hitta någon utan barn

    Att du ens tänker som du gör mig helt stum....

    Barnen kommer med i paketet att du sen inte behöver betsla med på dyra födelseklappar är väl en sak men du pratar om el förbrukning....

    Skrämmande


    Och detta eviga tjat o paket hit och dit. Man väljer själv hur stor del av detta "paket" man vill försörja, ta ansvar för osv..
  • Anonym (daw)
    Äldre 31 May 02:19
    #8
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-31 02:08:50 följande:
    Tycker han ska betala mer, både uppvärmning, el, mat kostar mer för han och hans barn än för dig.

    Och detta eviga tjat o paket hit och dit. Man väljer själv hur stor del av detta "paket" man vill försörja, ta ansvar för osv..
    Ja det brukar bli ett pack som följer med, så att säga. Skulle tappa lusten. om min tjej surar för små, summor och inte gillar mina barn. Många bonusföräldrar verkar tro att allt handlar om en själv får jag intryck av.
    Blir men ihop med en person som har barn osv så blir man en del i den familjen om man ska komma undan det får man vänta tills barnen försvunnit och träffas vissa helger eller dylikt. Man blir ju en del i vardagen. Upplever att det blir ett tänk "hur ska jag slippa mina bonusbarn och bara få va med min man? och sen sitter man och räknar ut att dom duschar för 150 kronor i månaden och att elen är lite dyrare, och gör allt för att inte betala en spänn. för man vill ju bara va med sin sambo det funkar inte så... ni har helt enkelt kommit riktigt fel.
  • Anonym (Mini)
    Äldre 31 May 05:02
    #9
    -1
    Anonym (daw) skrev 2016-05-31 02:19:27 följande:

    Ja det brukar bli ett pack som följer med, så att säga. Skulle tappa lusten. om min tjej surar för små, summor och inte gillar mina barn. Många bonusföräldrar verkar tro att allt handlar om en själv får jag intryck av.

    Blir men ihop med en person som har barn osv så blir man en del i den familjen om man ska komma undan det får man vänta tills barnen försvunnit och träffas vissa helger eller dylikt. Man blir ju en del i vardagen. Upplever att det blir ett tänk "hur ska jag slippa mina bonusbarn och bara få va med min man? och sen sitter man och räknar ut att dom duschar för 150 kronor i månaden och att elen är lite dyrare, och gör allt för att inte betala en spänn. för man vill ju bara va med sin sambo det funkar inte så... ni har helt enkelt kommit riktigt fel.


    Nädu man blir en del av ett hushåll och om man vill så kan man säga att man blir en del av en familj men det är upp till var och en.

    Och dessutom skrev ts inte bara om elräkningen utan hälften av allt annat oxå. Och hälften av allt annat kan ju vara hälften av maten, försäkring, resor,bensin, uppvärmning osv. Och då snackar vi inte några 150 kr eller hur?!
  • sextio­talist
    Äldre 31 May 06:16
    #10
    +1

    Det är girigt och oattraktivt att förvänta sig att någon annan ska försörja ens barn.

    Han bör ta två tredjedelar av samtliga gemensamma driftkostnader och 75% av matkostnaderna. Fasta kostnader delar ni lika.

Svar på tråden Jag vill fan inte betala för hans barn?