• Helnil91

    Hermès väska

    Hej

    Undrar om det är någon här som äger en Hermès väska och hur fick ni tag på en i så fall?

    Jag är verkligen en riktigt väsk nörd när det kommer till designer väskor. Har bland annat väskor från Chanel, Chloé, Prada, Celine, YSL, Givenchy och Moschino i min kollektion hittills. Men är nu redo för en Hermès Birkin 35 i Togo eller Epsom. Helst svart eller brun med guld detaljer.

    Var inne på Hermès flagship store i Paris och fick då veta att denna så kallade kö som man hört ska finnas, inte finns längre. Utan det är lite först till kvarn som gäller. Hon som hjälpte mig i butiken sa att de vanligaste Birkin och Kelly väskorna produceras i ganska jämn takt och butikerna får titt som tätt en leverans. Medans om man vill ha en mer ovanlig så måste man vänta ett visst antal månader/upp till ett år beroende på hur många som står före i tillverknings kö.

    Har varit i flera Hermès butiker men dom har aldrig inne just den väskan som jag vill ha. Istället har många försökt sälja på mig någon annan väska men ingen av dom vill jag ha.

    Så undrar helt enkelt om det är någon här som äger en och hur fick ni tag på en?

    Eftersom det verkar så svårt så funderar jag att vända mig till vintage. Finns en sida som heter Portero.com som säljer vintage väskor. Det finns olika conditions på väskorna. Tänkte köpa en som är prestine condition vilket betyder att den är helt oanvänd. Så det kommer typ bli som en ny.

    Dock så verkar det vara dyrare att handla en Birkin så här än om jag skulle handla en Birkin direkt i en Hermès butik.

    Så vad tycker ni, handla en direkt för ett dyrare pris eller vänta och få den lite billigare?

  • Svar på tråden Hermès väska
  • Anonym (M)

    Jag betvivlar att någon som verkligen har råd att köpa en handväska för 22 000 US-dollar, bryr sig om priset eller skriver på familjeliv. Dream on

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (M) skrev 2016-05-31 17:36:30 följande:

    Jag betvivlar att någon som verkligen har råd att köpa en handväska för 22 000 US-dollar, bryr sig om priset eller skriver på familjeliv. Dream on


    Men vad larvigt skrivet. Drar sällan avundsjuka-kortet men i detta fall är jag frestad att göra ett undantag...

    Till ts! Det beror på, känner du att du har lust att vänta lite längre? Du har ju redan väntat ett tag så ett litet tag till kanske inte gör så mycket? :) det beror ju lite på hur viktigt det är för dig att väskan är helt ny och oanvänd. Personligen skulle jag nog hellre väntat för känslan när man har sin nya oanvända dyrgrip i famnen är oslagbar :). Men vi är alla olika, om du vill ha den så fort som möjligt och är beredd att betala lite mer så kör hårt! Lycka till oavsett vilket alternativ du väljer, har en själv och du kommer inte att ångra dig! :) kram
  • Påven Johanna

    Jag har en Birkin som jag fick av min mamma på den tiden som jag var för ung för att ens uppskatta den. Nu gillar jag den och använder den ofta, den verkar kunna hålla en livstid (eller kanske till och med flera livstider). 

  • Anonym (M)

    Ja jag är kanske avundsjuk....men vem köper en väska för över 200 000 kr ?

  • Helnil91
    Anonym (Hanna) skrev 2016-05-31 17:42:42 följande:

    Men vad larvigt skrivet. Drar sällan avundsjuka-kortet men i detta fall är jag frestad att göra ett undantag...

    Till ts! Det beror på, känner du att du har lust att vänta lite längre? Du har ju redan väntat ett tag så ett litet tag till kanske inte gör så mycket? :) det beror ju lite på hur viktigt det är för dig att väskan är helt ny och oanvänd. Personligen skulle jag nog hellre väntat för känslan när man har sin nya oanvända dyrgrip i famnen är oslagbar :). Men vi är alla olika, om du vill ha den så fort som möjligt och är beredd att betala lite mer så kör hårt! Lycka till oavsett vilket alternativ du väljer, har en själv och du kommer inte att ångra dig! :) kram


    Tack för svaret :)

    Jo det är precis så jag känner som du beskriver. Att hålla en ny väska i famnen, är helt oslagbart. Kommer ihåg när jag köpte min första Chanel, Gud den känslan var trevlig. Kommer bli ännu trevligare med en Birkin.

    Som sagt så är väskan i prestine condition (alltså på hemsidan) så den är helt oanvänd. Pratade med en av tjejerna som äger sidan och hon sa att väskan kommer hem till en i samma skick som om du skulle köpa den i butiken. Alltså med plast runt om alla detaljer, fortfarande i dust bag och boxen. Ingenting är rört, dom har endast plockat ut väskan för att ta bilder på den.

    Fan vad svårt detta var haha

    Längtar ihjäl mig efter en lite ny älskling
  • Helnil91
    Påven Johanna skrev 2016-05-31 17:43:43 följande:

    Jag har en Birkin som jag fick av min mamma på den tiden som jag var för ung för att ens uppskatta den. Nu gillar jag den och använder den ofta, den verkar kunna hålla en livstid (eller kanske till och med flera livstider). 


    Aww va kul :) ja en Hermès håller verkligen en livstid. Om man älskar väskor så borde man investera i en Birkin eller Kelly.
  • Helnil91
    Anonym (M) skrev 2016-05-31 17:36:30 följande:

    Jag betvivlar att någon som verkligen har råd att köpa en handväska för 22 000 US-dollar, bryr sig om priset eller skriver på familjeliv. Dream on


    Haha så du tror att bara för att man har råd så går man in och köper en väska för 200 000 kr utan att fundera och tänka efter? Såklart man bryr sig om priset. Visst jag har haft turen att ha mycket pengar men är verkligen ingen slösare. Tänker alltid igenom mina köp.
  • Anonym (Idiot)
    Anonym (M) skrev 2016-05-31 17:49:39 följande:

    Ja jag är kanske avundsjuk....men vem köper en väska för över 200 000 kr ?


    Varför hoppar du på TS för sitt intresse. Riktigt omoget av dig. Alla har olika intressen, vissa gillar mat, vissa bilar, vissa kläder och vissa väskor. Man bestämmer väl själv vad man vill lägga sina pengar på. Själv älskar jag inredning och kan lätt lägga mycket pengar på det.
  • Anonym (M)

    Jag ber om ursäkt om jag förolämpade någon. Men i min värld köper man inte en handväska för 1/3 av sin nettoårslön. Ni som gör det .. Hur mycket tjänar ni ?

  • Helnil91
    Anonym (M) skrev 2016-05-31 18:15:50 följande:

    Jag ber om ursäkt om jag förolämpade någon. Men i min värld köper man inte en handväska för 1/3 av sin nettoårslön. Ni som gör det .. Hur mycket tjänar ni ?


    Det är ok :) Nej visst det är inte allas cup of Tea eller vad man säger.

    Själv så pluggar jag till läkare så har endast studielån just nu. Men min sambo tjänar väldigt mycket pengar. Han drar in runt 5 miljoner/året före skatt plus bonus. Han jobbar som executive director på en stor bank.
Svar på tråden Hermès väska