• Juliiiiiia93

    Hjälp har jag blivit biten?

    Hejhej! Kan någon stilla mig oro? Jag upptäckte igår att det gjorde jätteont på innelåret. När jag titta så tyckte jag det såg ut som en finne.. jag kunde knappt röra på den för det gjorde så ont.. var lite rodnad runt också.. men idag när jag vaknar så gör det fortfarande jätteont..gör ont när låren gnids mot varandra och rodnaden har blivit större... har absolut ingen aning vad det kan vara.. är det en inflammerad finne eller är det någon form av bett? Vi har även en stor rottis hemma så kan det vara något därifrån? Tacksam för svar:)

  • Svar på tråden Hjälp har jag blivit biten?
  • Tecum

    Kan vara antingen en finne eller ett bett, även om det inte är så vanlig med finnar på insidan av låret. Men är det ett bett går det snart över av sig självt. Det låter lite som borrelia men då brukar det bara vara rodnad och ömt, ingen finne.

  • Mantrasina

    Mycket möjligt att det är en por som täppts igen och blri rodnad och svullen på grund av skav och att det är väldigt varmt där, särskilt nu när värmen kommit. Jag får ofta det just där under varma sommardagar. Det är inget farligt. Låt det vara. 

  • Juliiiiiia93

    Förlåt kanske otydlig.. men jag är gravid och försöker googla alla besvär.. ni vet hur det blir då.

    Men rodnaden har iallafall ökat och den är varm.. pratat med 1177 och dom tror det är en böld eftersom det inte kliar.. jag hade inte tänkt åka in på akuten.. varit där med många vårdtagare jag har och det är inte värt att sitta där oavsätt ????

    Får helt enkelt avvakta.. men gör tusan bara ont av att gå ????

  • Juliiiiiia93
    Mantrasina skrev 2016-05-31 19:11:10 följande:

    Mycket möjligt att det är en por som täppts igen och blri rodnad och svullen på grund av skav och att det är väldigt varmt där, särskilt nu när värmen kommit. Jag får ofta det just där under varma sommardagar. Det är inget farligt. Låt det vara. 


    Tack.. jo så kan det ju vara.. aldrig haft något liknade, därför blir man orolig.. är gravid och har hund hemma så man hinner alltid tänka det värsta ????
Svar på tråden Hjälp har jag blivit biten?