• Lotchi

    Sex i slutet på graviditet

    Jag är i slutet i graviditeten och börjar nu känna mig tung och osexig! Jag och min sambo har haft ett bra sexliv hitills under graviditeten men jag känner nu att det börjar planas ut och att intresset minskat från bådas sida! Det jag nu har märkt är att min sambo har börjat titta på porr när jag inte är hemma, jag förstår ju att han har sitt sexuella behov kvar, men jag blir ändå orolig :/ i övrigt är han precis som vanligt och längtar jättemycket efter förlossningen!

    Lite tankar och input och gärna hur ni andra höggravida har det med sexlivet!

  • Svar på tråden Sex i slutet på graviditet
  • Linnis92

    BF om två dagar, haft ett sexliv som flutit på, lite mindre än innan men inte helt obefintligt.

    Nu i slutet är det väldigt mycket mindre, jag känner mig osexig och klumpig, sambon är livrädd för blödningar, fick en för 3 veckor sedan när vi hade sex så han blev regält avskräckt.

    Men det är okej för oss båda. Dock vet jag att porr inte förekommer - om han inte gör det på jobbet vilket inte är troligt - så det "problemet" har vi inte.

  • Anonym (Nej)

    Har aldrig varit aktuellt med sex i slutet eller ens sista trimestern av mina graviditeter. Det har varit för stora risker men jag har inte haft behov av det heller. Tycker personligen att det är lite märkligt att folk vill ha sex med jättemage och sparkande bebis!

  • Anonym (Lagom)

    Jag är i vecka 34 och vi har fortfarande sex, men inte lika ofta som vanligt, fast det är väl inte så konstigt. Både han och jag tycker fortfarande att det är väldigt trevligt, bara lite mindre smidigt :P blir väl ca en gång i veckan. Nu vet jag ju inte hur det kommer vara mot slutet, men jag hoppas det fortsätter som det gjort hittills!

    Om ni inte känner för att ha sex så kanske ni iallafall kan "kelas"? Intim beröring kan göra mycket, man får närheten åtminstone. Skulle du våga ta upp med honom hur du känner?

  • Lotchi
    Anonym (Lagom) skrev 2016-06-01 05:08:41 följande:

    Jag är i vecka 34 och vi har fortfarande sex, men inte lika ofta som vanligt, fast det är väl inte så konstigt. Både han och jag tycker fortfarande att det är väldigt trevligt, bara lite mindre smidigt :P blir väl ca en gång i veckan. Nu vet jag ju inte hur det kommer vara mot slutet, men jag hoppas det fortsätter som det gjort hittills!

    Om ni inte känner för att ha sex så kanske ni iallafall kan "kelas"? Intim beröring kan göra mycket, man får närheten åtminstone. Skulle du våga ta upp med honom hur du känner?


    Vi myser jättemycket, går och lägger oss tidigt och kollar på film i sängen mm och han är precis som vanligt. Men varför kollar han på porr? Han jobbar mycket och sex är också för oss ett sätt att totalt slappna av, han kanske har behov av att "komma"? Även om jag inte vill ha sex, ska jag tillfredsställa honom? Gör gärna det, men han har inte visat att han vill, han brukar annars hinta lite ;) ush och med alla hormoner, man blir ju tokig!
  • Anonym (hormoner)

    Jag är i samma sits, min sambo har tappat intresset sista tiden och kollar hellre porr eller runkar i duschen när inte jag är med. Vecka 36 nu. 


    Han är jätteglad för vad som väntar oss, så tvivlar inte på hans kärlek till mig och barnet, men det är frustrerande och jobbigt att inte känna sig lika attraktiv längre. 


    Förut ville han ligga 2-3 gånger i veckan, nu i princip aldrig. Gravidhormonerna gör det ju inte lättare för våra tankar Obestämd

  • Anonym (Nej)

    Men tycker du verkligen att det är konstigt egentligen? Rent biologiskt så borde han ju inte vilja ha samlag med någon som redan är så uppenbart gravid? Och rent psykologiskt hade jag inte velat det om jag var man. Märkligt att sticka in den när man vet att ens barn ligger där...


    Anonym (hormoner) skrev 2016-06-01 08:32:59 följande:

    Jag är i samma sits, min sambo har tappat intresset sista tiden och kollar hellre porr eller runkar i duschen när inte jag är med. Vecka 36 nu. 

    Han är jätteglad för vad som väntar oss, så tvivlar inte på hans kärlek till mig och barnet, men det är frustrerande och jobbigt att inte känna sig lika attraktiv längre. 

    Förut ville han ligga 2-3 gånger i veckan, nu i princip aldrig. Gravidhormonerna gör det ju inte lättare för våra tankar 


  • Anonym (hormoner)
    Anonym (Nej) skrev 2016-06-01 09:40:10 följande:

    Men tycker du verkligen att det är konstigt egentligen? Rent biologiskt så borde han ju inte vilja ha samlag med någon som redan är så uppenbart gravid? Och rent psykologiskt hade jag inte velat det om jag var man. Märkligt att sticka in den när man vet att ens barn ligger där...


    Ser inget konstigt alls i att ha samlag när man är gravid... 
  • Lotchi
    Anonym (hormoner) skrev 2016-06-01 08:32:59 följande:

    Jag är i samma sits, min sambo har tappat intresset sista tiden och kollar hellre porr eller runkar i duschen när inte jag är med. Vecka 36 nu. 

    Han är jätteglad för vad som väntar oss, så tvivlar inte på hans kärlek till mig och barnet, men det är frustrerande och jobbigt att inte känna sig lika attraktiv längre. 

    Förut ville han ligga 2-3 gånger i veckan, nu i princip aldrig. Gravidhormonerna gör det ju inte lättare för våra tankar 


    Nä det är fan inte lätt :/ förlåt men "skönt" att höra att man inte är ensam! Grejen är att vi tror nog att det beror på att vi inte är attraktiv längre, men det kanske är en rädsla och osäkerhet i dem som gör att de tappar intresset? Jag blir bara lite förnedrad med det här med porren, men han kanske behöver det för att få upp den och komma, vad vet jag?
  • Anonym (hormoner)
    Lotchi skrev 2016-06-01 15:01:17 följande:
    Nä det är fan inte lätt :/ förlåt men "skönt" att höra att man inte är ensam! Grejen är att vi tror nog att det beror på att vi inte är attraktiv längre, men det kanske är en rädsla och osäkerhet i dem som gör att de tappar intresset? Jag blir bara lite förnedrad med det här med porren, men han kanske behöver det för att få upp den och komma, vad vet jag?

    Ja det blir ju lätt så att man refererar till den ändrade kroppsformen, att det isf gör oss mindre attraktiva när killen inte visar samma intresse som innan. 


    Men någonstans tror jag att det dels sitter lite instinktivt att dom inte blir lika "sugna" när man redan är "befruktad", haha låter roligt men jag tror det kan ligga något i det. Sen har min sambo uttryckt vid något enstaka tillfälle att han inte vill riskera infektioner eller att skada varken mig eller barnet och osäkerheten gör att han hellre avstår. 


    Förstår om du känner en viss förnedring om han dessutom väljer att kolla på porr istället, men jag löste problemet med att börja kolla själv när inte han var med ;) Det gjorde det hela mycket enklare, för då inser man varför (fick ett annat perspektiv) och att det faktiskt inte är så förnedrande gentemot den andre utan anledningen bara är för att det blir så mycket lättare att komma. Du borde testa ;) 


    Men det är jobbigt emellanåt, klart man önskar att allt var som det var innan man blev gravid. Men bara hålla tummarna att det återgår till det vanliga sexlivet efteråt igen! 

Svar på tråden Sex i slutet på graviditet