• Anonym (bebis)

    Lämpligt att pappan är med vid förlossning när mamman är f.d. KK/dejt?

    Tycker ni att det är lämpligt att en pappa närvarar vid förlossning när har aldrig haft ett förhållande med mamman? De känner alltså inte varandra bra utan har träffats en kort tid och tjejen har blivit oplanerad gravid. Nu är pappan tillsammans med någon annan. 

    Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Lämpligt att pappan är med vid förlossning när mamman är f.d. KK/dejt?
  • Anonym (Varför inte)

    Om pappan vill så är det väl ok. Barnet är ju precis lika mycket hans barn som hennes. Kanske vill ha ta en bild på den nyfödda och skicka till den nyblivna bonusmamman också?

  • Anonym (Varför inte)

    Om pappan vill så är det väl ok. Barnet är ju precis lika mycket hans barn som hennes. Kanske vill ha ta en bild på den nyfödda och skicka till den nyblivna bonusmamman också?

  • Alvina

    Ja, varför inte? Om nu han tänkt vara en del i barnets liv så är det väl inte så konstigt om han vill vara med vid förlossningen.

  • Anonym (Ja)

    Ja, om mamma och pappan båda vill det. Det är ju bådas barn som föds, ett av de största tillfällena i livet och inget som går att återskapa.

  • Anonym (bebis)

    Det är jag som är pappan och jag vill gärna vara med men vet inte hur bebisens mamma ställer sig till det. Vågar inte fråga just för att vi inte känner varandra så bra och jag tror att hon skulle tycka att det är konstigt...

    Dessutom vet jag inte hur min nya skulle reagera. Hon är redan nu lite svartsjuk och det märks att det inte känns bra för henne när jag pratar om bebisen/graviditeten. 

  • Anonym (Minne för livet)

    Ja det tycker jag absolut, om båda vill. En fin start på ett samarbete som kommer att vara under många år. Sitt barns födelse är något stort, och tillfället kommer ju aldrig tillbaka.

  • Myling

    Jag tycker du kan fråga snällt om du får sitta i angränsande rum eller så. Om jag får gissa vill mamman ha någon henne närmare person som stöttning. Det kan ju ta väldigt många timmar.

    Din nya bör inte ha någon åsikt...

  • smulpaj01
    Myling skrev 2016-05-31 20:37:01 följande:

    Jag tycker du kan fråga snällt om du får sitta i angränsande rum eller så. Om jag får gissa vill mamman ha någon henne närmare person som stöttning. Det kan ju ta väldigt många timmar.

    Din nya bör inte ha någon åsikt...


    Det kan ju hända att mamman även är med på att ts är i rummet. Vid huvudändan.

    Den nya har inget med saken att göra alls!
  • Anonym (Margit)
    Anonym (bebis) skrev 2016-05-31 20:32:54 följande:

    Det är jag som är pappan och jag vill gärna vara med men vet inte hur bebisens mamma ställer sig till det. Vågar inte fråga just för att vi inte känner varandra så bra och jag tror att hon skulle tycka att det är konstigt...

    Dessutom vet jag inte hur min nya skulle reagera. Hon är redan nu lite svartsjuk och det märks att det inte känns bra för henne när jag pratar om bebisen/graviditeten. 


    Hur ser er relation ut i övrigt? Om du inte på något sätt funnits där för henne under graviditeten kanske hon bara skulle bli arg över en sådan fråga.

    Ett alternativ kunde kanske vara att be henne meddela när hon åker in till förlossningen och att du sedan får komma och besöka när barnet är fött.

    Vad gäller din nya får du förklara för henne att det är ditt barn och inte hens mamma som du vill ha en relation med. Kan hon inte ta det kanske ni inte skall fortsätta relationen.
  • Anonym (Mia)

    Om mamman vill det och det är ok för pappan.Kvinnas förlossning-hennes val såklart .

Svar på tråden Lämpligt att pappan är med vid förlossning när mamman är f.d. KK/dejt?