• Almina

    Kolmården - tips?

    Vi planerar en resa till Kolmården med vår 3-åring. Tar gärna emot alla möjliga tips, om det är något man tex ska välja att göra först. Vad ska man absolut inte missa? Om man bor på Vildmarkshotellet, åker man då dit direkt första dagen och går in den vägen?

  • Svar på tråden Kolmården - tips?
  • Runne

    Hej

    Vi kom hem från Kolmården i fredags! Inte varit där innan men kommer åka dit igen. Mina barn är 4 år och nästan 2 år.

    Delfinshowen bör man inte missa, linbanan, sen tar ju allt sin lilla tid att gå runt överallt, bara deras stora lekplats och bamses värld tar tid ????

    Hur många dagar ska ni vara där?

    Om ni bor på Vildmarkshotellet så parkerar ni på deras parkering och sedan har dom en annan ingång så man kommer in. Härlig uppförsbacke ????

  • Runne

    Hm, vet inte riktigt varför mitt inlägg fick en massa frågetecken, dom ska inte vara där. Sorry för rörigt inlägg!

  • Anonym (Yiha)
    Runne skrev 2016-06-05 22:10:52 följande:

    Hej

    Vi kom hem från Kolmården i fredags! Inte varit där innan men kommer åka dit igen. Mina barn är 4 år och nästan 2 år.

    Delfinshowen bör man inte missa, linbanan, sen tar ju allt sin lilla tid att gå runt överallt, bara deras stora lekplats och bamses värld tar tid ????

    Hur många dagar ska ni vara där?

    Om ni bor på Vildmarkshotellet så parkerar ni på deras parkering och sedan har dom en annan ingång så man kommer in. Härlig uppförsbacke ????


  • Almina
    Runne skrev 2016-06-05 22:10:52 följande:

    Hej

    Vi kom hem från Kolmården i fredags! Inte varit där innan men kommer åka dit igen. Mina barn är 4 år och nästan 2 år.

    Delfinshowen bör man inte missa, linbanan, sen tar ju allt sin lilla tid att gå runt överallt, bara deras stora lekplats och bamses värld tar tid ????

    Hur många dagar ska ni vara där?

    Om ni bor på Vildmarkshotellet så parkerar ni på deras parkering och sedan har dom en annan ingång så man kommer in. Härlig uppförsbacke ????


    Tack för ditt svar. Vi kommer vara där två dagar. Jag tror att Bamses värld kommer locka...
  • pigglet

    Vi har äldre barn, så för oss är det matningarna och alla information man får då som är det bästa. Vi kommer försöka passa in alla sådana tider alltså. Men kanske inte lika aktuellt med små barn.

    Så det bästa enligt mig är surikatmatningen, elefant-, rovfågel- och delfinshowen. Apmatning. osv.

  • Wendie

    Om ni ska vara där två dagar skulle jag säga att ni kan ta Bamses värld och storalekparken en dag och resten av parken en dag.

    Det tar ganska lång tid att gå hela parken. Jag rekommenderar att ni ser rovfågel showen och kapten sjösjuk.

  • buggi

    Det är långt att gå,fundera på kärra! Ta med mycket dricka. Åk när det är lågsäsong, annars ser inte småttingar och man är rädd att tappa bort dem. Titta på det ni fastnar för, även om det är en myra på stigen - målet är att njuta!

Svar på tråden Kolmården - tips?