• erica844

    Gotland, Öland eller Åland?

    Hej!

    Som rubriken lyder, vilket ställe tycker ni är bäst om det är två vuxna och två barn (1.5år & 6år)?

    Förklara gärna för/nackdelar. Tack på förhand.

  • Svar på tråden Gotland, Öland eller Åland?
  • Carambolan

    Jag gillar Gotland bäst. Det finns många olika sorters miljöer där så det är lättare att få ett mer varierat besök med ganska kort restid. Åker man under Almedalsveckan eller Medeltidsveckan finns fantastiska möjligheter till roliga gratisevenemang också (MTV aningen mer för sexåringens del kanske men även politikerveckan har barnvänliga tält).

  • hundtok

    Gotland! Finns massor att titta på och göra för alla åldrar. Vackert!

    Öland är mest sol och bad.

    Åland kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har besökt ön.

  • Carambolan

    Åland är rätt likt Stockholms skärgård, så om man har nära dit finns inga skäl att besöka åland :)

  • Okg8

    Öland är mer barnvänligt än Gotland. Dyrt och krångligt med bilen på färjan till Gotland. Öland har bättre infrastruktur (bro), alltid närhet till vacker natur och havet. Gotland har också fina ställen, större klippor och häftig natur, men mycket tallskog och tråkigt till vissa delar. På Öland ligger fik, matställen och affärer tätt. Minus är fler folk på mindre ytan, fullt av campingbilar på vägarna i juli. Öland är cykelvänligare, inga backar och korta avstånd.

    Gotland har ringmuren, medeltidsmiljöer och kulturutbud som är strået vassare än på Öland. Gotlands är givetvis också bra med barn, sammantaget är kanske skillnaden inte så stor.

  • Mamma S

    Öland! Norröver finns Trollskogen, mycket barnvänligt. Sol & bad på Köpingsbaden. Ett lekland i närheten av badet om det är sämre väder. En kamelranch med fina djur. Ölands djurpark. Öland, helt klart.

Svar på tråden Gotland, Öland eller Åland?