• kvinna29årskåne

    Någon mer som är 30+ och försöker bli gravid?

    Jag är en kvinna på snart 32 år. Jag slutade med minipiller i januari då jag och sambon vill ha barn. Än så länge har det inte blivit något.

    Har köpt äl-test och ska prova om det kan lyckas med det.

    Någon mer som väntar på plusset?

  • Svar på tråden Någon mer som är 30+ och försöker bli gravid?
  • Bettyboopan1984

    Jag är 32 i år och hoppas på att kunna börja försöka snart. Har två sen innan varav den lilla bara är 6 månader. Men hoppas på att kunna få till ett syskon snart. ????

  • Aa83

    Hej hej.

    Jag köpte äl test i förrgår och började testa direkt på kvällen. Då var det negativt, men igår var där en glad smiley och då gjorde vi "det" ????hihi.

    Detta är först seriösa försöket för vår del, så man får väl räkna med att det kanske dröjer innan det blir plus igen.

    Är 33 år och har en ettåring sedan tidigare. Har ni barn? :)

  • Aa83

    Läste ju slarvigt. Såg nu att det är syskonverkstad för en :) spännande!

  • Annaspilar

    Jag blir 35 i december och vi planerar att börja i höst/vinter med bebisverksta. Äter just nu p-piller men vi planerar att sluta med dem efter simmaren.

  • Erica1985

    Är 31och har en liten kille på 6 måndag ock vi har lite smått börjat fundera på ett syskon! Inte börjat helt hundra men händet det så händer ????

  • kvinna29årskåne

    Hoppas verkligen att det tar sig denna månaden.. Vill inte ha någon mens... Vill bli gravid........ Väntar med spänning om det blir någon mens eller inte...

  • varje

    Hej,

    Jag och min man försöker bli gravida i början av September. Vi är båda 33 år gamla och ska försöka med första barnet. Jag är mycket spänd och förväntansfull. Kan inte fatta att det snart är dags, en så stor milstolpe i livet. Hoppas allt går bra för oss alla.

    Kram

  • Baaam85

    Hej!

    Jag är 31 och min kille 34 och ett första försök till ett första barn gjordes under äl i tisdags/onsdags. Alltså denna väntan är ju outhärdlig =)

  • glittersol
    varje skrev 2016-07-19 17:13:46 följande:

    Hej,

    Jag och min man försöker bli gravida i början av September. Vi är båda 33 år gamla och ska försöka med första barnet. Jag är mycket spänd och förväntansfull. Kan inte fatta att det snart är dags, en så stor milstolpe i livet. Hoppas allt går bra för oss alla.

    Kram


    Varför just september?
  • varje
    glittersol skrev 2016-07-23 13:48:28 följande:
    Varför just september?
    Hahahah. Ja dey kan man egentligen fråga sig. Vi åker på romantisk resa just under äl som inträffar i början av september. Dessutom är förhoppningsvis mitt nya anställningskontrakt färdigställt då.
  • Min tur

    Jag är 33 och min fästman är 35. Vi är inne på försök nummer 10. Har använt mig av äl-tester de senaste 7 månaderna, har dock inte fått fullt utslag. Inte förräns nu. Igår eftermiddag fick jag ett teststreck som var starkare än kontrollstrecket och idag på morgonen fick jag MAXIMAL på clearblue fertilitetsmonitor :)

    Hoppas så jävla mycket att juli blir vår månad!

Svar på tråden Någon mer som är 30+ och försöker bli gravid?