• Maddsutt

    Jag har en del saker jag vill sälja, bl.a två gamla klockor, två stycken "Titta Lyssna Läs" i originalkartong - oöppnade. Finns det någon marknad för detta? Vad tror ni?

    Hej!

    jag har en del saker jag vill sälja - och då en del saker av dem är äldre och mycket fina, så undrar om jag om ni kan/vill hjälpa mig? Jag undrar om det finan en marknad för sakerna och i så fall - vart? Eller om jag kan sälja dem på pantbanken?

    Jag har en guldklocka från 1931. den fungerar inte nu - men det går säkert att
    fixa :) Kan den vara värd något?

    Jag har  två stycken "Titta Lyssna Läs" i originalkartong - oöppnad här hemma och funderar på att sälja dem. Finns det någon marknad för dem - vet någon?
    Den ena är av "Select Musiksaga" och är "barnens Önskejul - den förtrollande speldosan".
    Den andra är av "Walt Disney´s musiksaga" och är lejonkungen.
    Bägge har kassettand och bok till - i oöppnad kartong. De bägge är mycket fint skick, även om den ena har pyttelite kantstötning i kartongen. 

    Jag har en gammal klocka som är i märket "KUCO" och det står även "4 JEWELS" i den. Har ingen aning om den är värd något?! klockan är en väckarklocka som man vrider upp. Är ca 8-10 cm hög och står upp. fungerar perfekt :) 

    Tror ni att det finns en marknad för dessa - och i så fall - vart?
    Vet ni vad sakerna skulle kunna vara värda? Eller vet ni vem jag kan fråga?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Jag har en del saker jag vill sälja, bl.a två gamla klockor, två stycken "Titta Lyssna Läs" i originalkartong - oöppnade. Finns det någon marknad för detta? Vad tror ni?
  • Dixie

    klockorna hade jag tagit med till en urmakare, som fick titta på dem och värdera. 

    att någon skulle vilja köpa kassettband nu förtiden har jag svårt att tro, men vem vet - jag hade nog kollat tex tradera och se om något liknande säljs........

  • Scoops

    Det finns en marknad för TITTA-LYSSNA-LÄS,lägg dem på tradera.

  • Kastemiog

    Fan va rolig du är ha ha ha,

    du vill ju bara fiska köpare här, men grattis , någon visade ju intresse iallafall.

  • Maddsutt

    ja klockorna kan jag ju faktiskt ta med mig till en urmakare och se vad hen säger - bra idé! Jag vet en duktig här i stan :)

    Jag kollade på tradera och det ligger ute "Titta Lyssna Läs" där, men jag hittade ingen som ligger kvar i obruten original förpackning. Så vad skulle man kunna lägga ut dem för? De som låg ute nu var mest kassettand och vissa hade böckerna med sig - och de låg ute för ca 50 kronor. För det priset behåller jag dem gärna själv ändå :)


    Kastemiog skrev 2016-06-22 00:52:23 följande:

    Fan va rolig du är ha ha ha,

    du vill ju bara fiska köpare här, men grattis , någon visade ju intresse iallafall.


    Tack! vad kul att du uppskattar mitt inlägg ???? Hoppas jag kunde ge dig några skratt också ????????????
  • Maddsutt
    Kastemiog skrev 2016-06-22 00:52:23 följande:

    Fan va rolig du är ha ha ha,

    du vill ju bara fiska köpare här, men grattis , någon visade ju intresse iallafall.


    I mitt inlägg här ovan står det frågetecken - mina emojis kom inte med - utan de blev frågetecken stället - men jag tror att du förstår mitt budskap :) 
Svar på tråden Jag har en del saker jag vill sälja, bl.a två gamla klockor, två stycken "Titta Lyssna Läs" i originalkartong - oöppnade. Finns det någon marknad för detta? Vad tror ni?